0

طرز تهیه اسموتی

سایت پرشین لیدی

اسموتی یک نوشیدنی مغذی و مناسب است که می تواند جایگزینی مناسب برای یک میان وعده باشد. شما می توانید با استفاده از کمترین مواد، یک اسموتی خوشمزه، سالم، پر انرژی و کامل را تهیه و به عنوان نوشیدنی یا دسر نوش جان نمایید. مهمترین مواد تشکیل دهنده اسموتی ها را معمولاً میوه ها یا برخی سبزیجات تشکیل می دهند.

MakeSmoothie-salemzi-mainpic.jpeg

اگر شما هم از چگونگی تهیه اسموتی ها آگاهی دقیقی ندارید، می توانید این مطلب را قدم به قدم دنبال کنید. در اینجا یاد می گیرید که چگونه یک اسموتی ساده را در خانه تهیه کنید و در کنار آن از روش کلی تهیه اسموتی های مختلف نیز آگاهی نسبی پیدا کنید. پس با این مطلب همراه شوید.

مواد لازم:
شیر یا مواد جایگزین شیر مانند ماست یا بستنی
آبمیوه
میوه و یا سبزیجات
میوه هایی که به ذائقه شما و سایر مواد تشکیل دهنده اسموتی بستگی دارد (مانند کیوی، سیب، انبه، لیموترش، گیلاس، شاه توت، هلو، توت فرنگی و …)
یخ

۱- برای تهیه اسموتی به یک مخلوط کن یا غذاساز نیاز دارید.

MakeSmoothie-salemzi-Step-1.jpeg

۲- قبل از شروع، به این فکر کنید که می خواهید اسموتی مورد نظر را تحت چه عنوان آماده کنید؟ آیا می خواهید آن را به عنوان یک میان وعده مصرف کنید یا به عنوان یک نوشیدنی خوشمزه؟
یک اسموتی پرانرژی که در عین حال رژیمی هم باشد، می تواند حتی بر روی گیاهانی همچون کرفس و چغندر هم متمرکز شود. بله؛ ترکیب اینها نیز در یک اسموتی می تواند در کنار انرژی زیاد، طعمی ملایم و خوب داشته باشد.
همچنین سیب نیز تقریباً می تواند یکی از مکمل های ترکیبی مفید در همه نوع اسموتی باشد. می توانید ترکیب میوه های مختلف را با شیر آزمایش کنید و ذائقه خود را با آنها بسنجید.

MakeSmoothie-salemzi-Step-2.jpeg

۳- چه رنگ و بافتی از اسموتی خود انتظار دارید؟ این مساله به روحیه فرد و وضع آب و هوا وابسته است. به عنوان مثال در یک روز گرم تابستانی و برای فردی که بسیار احساس گرما می کند، یک اسموتی ترش و شیرین که از یکی دو عدد توت فرنگی و چند لیموترش درست شده و به سبز خوشرنگی رسیده است، می تواند بسیار بر او موثر باشد.

MakeSmoothie-salemzi-Step-3.jpeg

برای شروع چه باید کرد؟

۴- میوه های تازه یا منجمد را در مخلوط کن بریزید. هلو، توت فرنگی، سیب، کیوی و سایر میوه هایی که در بالا اشاره شده اند، از میوه هایی هستند که برای تهیه اسموتی بسیار مفید هستند. می توانید میوه ای را آزمایش کرده و چنانچه عطر و طعم مورد نظرتان را داشتند در اسموتی های بعدی از آنها نیز بهره ببرید. ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم میوه را به مخلوط خود اضافه کنید.

۵- آب ِ میوه هایی مانند پرتقال یا هندوانه می توانند جایگزین خوبی برای شیر سرد باشند و ترکیبی خوب و خوشمزه در برخی اسموتی ها ایجاد کنند.
حدود ۲۵۰ گرم از آب میوه، شیر و یا حتی ماست را اضافه کنید. حتی می توانید از بستنی به جای این موارد بهره ببرید.

MakeSmoothie-salemzi-Step-5.jpeg

۶- قالب های یخ را در میکسر بریزید. چهار تا شش قالب یخ برای این حجم از مواد کافی است. اگر در خصوص رقیق شدن مواد نگران هستید، می توانید یخ ها را یکی یکی به درون مخلوط کن انداخته و پس از بررسی وضعیت اسموتی، در صورت نیاز یخ بعدی را اضافه کنید.

MakeSmoothie-salemzi-Step-6.jpeg

۷- مخلوط کن را روشن کنید. ترجیحاً سرعت حرکت مخلوط کن را در ابتدای کار از متوسط بیشتر نکنید. پس از آنکه مخلوط کن اندازه میوه ها و یخ ها را یکپارچه کرد، سرعت آن را یک درجه بالاتر ببرید. تا زمانی که اثری از لرزش در اسموتی خود ندیدید، مخلوط کن باید کار کند. ممکن است لازم باشد این زمان تا یک دقیقه طول بکشد.

MakeSmoothie-salemzi-Step-7.jpeg

۸- مخلوط کن را خاموش کنید. اکنون باید یخ ها در نوشیدنی شما پودر شده باشند. کمی پس از خاموش کردن مخلوط کن صبر کنید تا اسموتی جای خودش را بگیرد و سپس آن را در یک لیوان بزرگ خالی کنید.

MakeSmoothie-salemzi-Step-8.jpeg

۹- اگر این مراحل ساده را به درستی طی کرده باشید، اکنون شما یک اسموتی معرکه درست کرده و یک مزه عالی ساخته اید.

MakeSmoothie-salemzi-Step-9.jpeg

۱۰- برای اینکه اندکی ظاهر آن را هم دستخوش تغییر کنید، می توانید از یکی دو دانه تمشک، یک تکه لیمو و یا حتی یک برگ کوچک نعناع یا جعفری استفاده کنید.

MakeSmoothie-salemzi-Step-10.jpeg

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *