0

استفاده از عسل برای کاهش وزن

سایت پرشین لیدی

همه ما می دانیم چقدر سلامت بدن ما از نظر وزن این روزها مهم است. حتی افزایش یک کیلوگرم در وزن کابوسی برای ما می شودو همه راه های ممکن رابرای از دست دادن آن انجام می دهیم. وزن مناسب نه تنها باعث می شود سالم بمانیم، بلکه ما را از بسیاری از بیماری ها ایمن می سازد.

بدن افراد سالم و فیت عموما راحتتر از افراد چاق و ناسالم کار می کند. بنابراین غذای سالم و مقوی به مقدار مناسب بسیار مهم است.

 

honey

 

دلیل اصلی افزایش وزن، مصرف بالای کالری یا قند است. حذف شکر از رژیم غذایی، مشکل دیگری ست که می تواند سبب بیماری های دیگری شود. عسل یکی از جایگزین های قند است که کاملا مثل قند شیرین است و همچنین به برنامه کاهش وزن کمک می کند. توسط بسیاری از کارشناسان بهداشت و متخصصین تغذیه توصیه شده که در همه جا، عسل را جایگزین قند کنند. مزه های مشابه قند بر روی هرکسی با هر ذائقه غذایی اثر می گذارد و به کاهش مصرف کالری در بدن ما کمک می کند .

کنترل مناسب بر مواد غذایی مصرفی و تداوم تمرینات بدنی روزانه می تواند در کاهش وزن کمک کند. اینکه مایعاتی که روزانه مصرف می کنیم، باید تا چه اندازه شیرین باشد، مهم است تا مارا سالم نگه دارند. افراد مختلف به دلایل متفاوتی مقداری قند مصرف می کنند، که نتیجه آن افزایش وزن است. تمام مقدار نشاسته یا کربوهیدرات موجود در بخش اصلی غذاها، جایگزینی برای قند هستند. بنابراین قبل از اینکه عسل را در برنامه غذایی خود قرار دهیم، لازم است بدانیم روزانه چنددرصد به آن نیاز داریم. عسل خود یک غذا است ، مانند برنج، سیب زمینی. قبل از خرید عسل برای کاهش وزن، بررسی کنید که این عسل خالص است یا نه، عمدتا با نشاسته، گلوکز، قند نیشکر و یا با مالت بصورت تقلبی وجود دارند که حتما باید از خرید آن اجتناب کرد.

همچنین قندها در رژیم غذایی فقط به عنوان قند شناخته می شوند، پس در ویتامین ها و موادمعدنی جایگاهی ندارند. آنها از موادمغذی بدن که قرار است در سیستم سوخت و ساز نقش داشته باشند، خارج شده اند. و هنگامیکه این موادمغذی کم شوند، کلسترول و اسیدهای چرب سبب تحریک چاقی در متابولیسم بدن می شود. عسل یک شیرین کننده طبیعی شامل 22 اسیدآمینه و سایر موادمعدنی ضروری است که به سوخت و ساز بدن و جلوگیری از چاقی کمک می کند .

 

نوشیدنی با عسل جهت کاهش وزن

1- ساده ترین و رایج ترین راه برای استفاده از عسل در کاهش وزن، نوشیدن آب لیمو به همراه عسل، هر صبح بصورت ناشتا می باشد.

در یک لیوان شیشه ای مقداری آب گرم ریخته، لیمو را در آن فشار دهید و کمی عسل به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و بنوشید. این نوشیدنی هرروز صبح با معده خالی ، تغییری موثر در وزن شما ایجاد خواهد کرد.

2- معمولا مردم پس از صرف غذا در معده احساس ناراحتی یا پرخوری می کنند، عسل می تواند به هضم بهتر غذا کمک کرده و در افزایش سوخت و ساز بدن مفید واقع شود.

3- خوردن یک یا دوقاشق مرباخوری عسل با شیر، هرشب یا خوردن عسل به تنهایی باعث خواب خوب و راحت همراه با از دست دادن وزن به طور همزمان! اینکار سبب سوخت چربی کبد شده و سوخت و ساز بدن و چربی سوزی را به سرعت بالا می برد.

4- روش دیگر استفاده از عسل برای کاهش وزن، نوشیدن عسل با دارچین است. برای تهیه این نوشیدنی، ابتدا نصف قاشق چایخوری دارچین را در یک لیوان آب جوش حل کنید.

پودر دارچین را به خوبی با آب حل کنید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس دارچین مخلوط شده در آب را از صافی رد کنید و یک قاشق چایخوری عسل را در آن حل کنید. پس از مخلوط کردن، آنرا با معده خالی بنوشید. به یادداشته باشید این روش را هر روز صبح حدود نیم ساعت قبل از صبحانه دنبال کنید تا به نتیجه برسید.

برخی از افراد برای جلوگیری از افزایش وزن ،شیرین کننده های مصنوعی را جایگزین شکر می کنند که علاوه براینکه سبب کاهش وزن آنها نمی شوند، بلکه مشکلات دیگری در سلامتی آنها ایجاد می کند.

منبع: بانوی پارسی

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *