5

هفته بیست و دوم بارداری

persianlady.ir

کودک شما چگونه تغییر می کند؟
اكنون كودك درون رحم شما مثل يك نوزاد ولي كمي كوچكتر است. او 27.7 سانتي متر طول و حدود 450 گرم وزن دارد. پوست او تا زماني كه به اندازه كافي وزن اضافه كند چروكيده به نظر مي آيد؛ و موهاي نرمي بنام لانوگو كه سر و بدن او را پوشانده ، قابل ديدن است. لبهاي او مشخص تر شده و دندانهاي او به شكل ريشه هايي در درون لثه اش ظاهر شده اند. هرچند چشمهايش رشد كرده اند اما عنبيه (بخش رنگي چشم) هنوز رنگدانه ندارد و رنگي نشده است. ابروها و پلكهاي چشمان او در محل خود قرار گرفته اند و لوزالمعده او (كه براي توليد هورمونها بخصوص انسولين ضروري مي باشد) به سرعت در حال رشد است.

persianlady.ir

شما چگونه تغییر می کنید؟

با بزرگ شدن شكم شما براي فراهم كردن فضاي لازم براي كودك در حال رشد ممكن است نشانه هاي كشيدگي را بر روي پوست خود مشاهده كنيد. بعضي از خانمهاي حامله دچار اين عارضه نمي شوند، اما تقريبا بر روي پوست نيمي از آنها آثار اين كشيدگي ظاهر مي شود. اين خطوط باريك كه از بافتهاي جديد از جنس پوست هستند، علاوه بر باز شدن پوست بعلت تغييرات هورموني در دوران بارداري ايجاد مي شوند و به رنگ صورتي تا قهوه اي پررنگ (بسته به رنگ پوست شما) هستند و ممكن است ضخامت آنها با افزايش سن حاملگي بيشتر شود. آنها نه تنها بر روي شكم بلكه احتمالا بر روي باسن، رانها و پستانها نيز ظاهر مي شوند. اثرات ثابت شده اي از اينكه محلولهاي طبي و لوسيونها از بروز اين خطوط رنگي جلوگيري كنند يا آنها را از بين ببرند، وجود ندارد. اما مي توانند خارش احتمالي ناشي از كشيدگي پوست را كاهش دهند. همچنين ممكن است ناف تورفته و زيباي شما تغيير شكل دهد، احتمالا سطح ناف شما ابتدا صاف شده و حتي به زودي بيرون مي زند؛ اما نگران نباشيد، به احتمال زياد بعد از زايمان به حالت طبيعي خود باز مي گردد.
يك تغيير ديگر كه ممكن است در دوران حاملگي در سطح پوست شما رخ دهد ظاهر شدن خالهاي نسبتا بزرگ است. در اين حالت قسمت كوچكي از پوست برآمده و سرخ مي شود و رگهاي خوني و همين طور زائده هاي متعددي ايجاد مي كند. اين عارضه در صورت، گردن، قسمت بالايي سينه و سينه ها ظاهر مي شود و علت آن نيز ميزان بالاي هورمون استروژن در دوران حاملگي است؛ معمولا پس از زايمان پوست به حالت طبيعي باز مي گردد.
فعالیت های این هفته
حلقه ازدواج تان را از دست خود درآوريد: از آنجا كه انگشتها در اطراف حلقه ورم مي كند، بسياري از خانمها از يك جواهرساز حرفه اي مي خواهند كه حلقه شان را بريده و درآورد. اگر انگشت شما باد نكرده و مي توانيد حلقه تان را به راحتي دربياوريد قبل از اينكه خيلي دير بشود اين كار را بكنيد. اگر نمي توانيد دوري حلقه عروسي يا يك حلقه مهم ديگر را تحمل كنيد آن را به يك زنجير انداخته و دور گردنتان بيندازيد تا در نزديكي قلبتان قرار گيرد

 

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. نیلو گفت:

    با سلام و احترام خدمت دوست عزیزم بانوی پارسی مشرق زمین
    با تشکر از لطف شما ، خیلی ممنون
    راستی اسمم نی نی ام “نور ” است
    فردا پنجشنبه 20 مهر روز تولدمه و نی نی ام وارد 23 هفتگی میشه

    1. بانوی پارسی گفت:

      مرسی نیلو جان . نی نی کوچولوت دیگه داره بزرگ میشه بسلامتی.
      تولدت مبارک عزیزم

  2. نیلو گفت:

    با سلام خدمت دوست عزیزم سایت بانوی پارسی
    امروز پنجشنبه 13 مهر نی نی ام وارد هفته 22 شد شکمم بزرگ شده و بارداری ام کاملا مشخصه

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام نیلو خانم ایشالا سلامت به دنیا بیاد

  3. نیلو گفت:

    با تشکر از سایت بانوی پارسی
    من از اطلاعات مندرج درهفته های بارداری استفاده میکنم و رشد نی نی خودم رو با این اطلاعات جلوی روی خود می بینم
    باز هم ممنون