1

طرز تهیه خورشت فسنجون

سایت پرشین لیدی

طرز تهیه خورشت فسنجون

مواد لازم : برای ۸ الی ۱۰ نفر

مرغ ۱ عدد
روغن ۱۵۰ گرم
مغز گردو ۷۵۰ گرم
پیاز ۳ عدد
رب انار ۳۵۰ گرم
گلپر(به دلخواه) یک چهارم قاشق چایخوری
زعفران به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه :
مرغ را بپزید . پیاز را رنده و با روغن سرخ کنید . گردو را بکوبید و با پیاز بجوشانید . نمک و زعفران و رب انار را با گردو و پیاز به مرغ پخته شده بیفزایید و شعله را بسیار کم کنید . در صورت تمایل می توانید به رب انار ۲ قاشق مربا خوری شکر اضافه کنید و بگذارید خورش به روغن بیفتد . این خورش را با ماهی هم می شود تهیه کرد . در این صورت همه مواد را به شکل بالا تهیه کنید . ماهی را قطعه قطعه ببرید و سرخ کنید و در این مایه قرار دهید تا با حرارت کم بپزد .

 

در صورت مصرف گوشت چرخ کرده به جای مرغ ، آن را با پیاز رنده کرده مخلوط کنید و به شکل کوفته ریزه در آورید و کوفته ها را در روغن سرخ کنید . به جای گوشت مرغ می شود از مرغابی هم استفاده کرد .

برای اینکه خورش خوش رنگ شود می توان یک قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی به آن افزود.

یادآوری:در صورتی که گوشت مرغ زودتر بپزد، می توان مرغ را از خورش خارج کرد تا با شعله ملایم کاملاً بپزد و جا بیفتد( کم آب شود). در این صورت خورش خوشمزه ای خواهد شد.
در شمال ایران برای بهتر جا افتادن خورش، از شب قبل، گردو را به مدت چند ساعت با حرارت ملایم در آب می پزند و هر نیم ساعت، یک استکان آب خنک به آن اضافه می کنند. روز بعد بقیه مواد را به آن می افزایند.شما هم می توانید برای داشتن خورشتی لذیذتر این کار را انجام دهید.
برای اینکه خورش خوش رنگ شود می توان یک قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی به آن افزود.

نوش جان ;)

 

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. رویا گفت:

    سلام من توصیه می کنم رب گوجه بهش نزنید رنگ و طعمش از حالت خورش فسنجون خارج میشه