0

راز داشتن پوستی شاداب و مرطوب در روزهای سرد+ توصیه‌های تخصصی

پوست شاداب در زمستان

تماس پوست با هوای سرد باعث آسیب دیدن آن می‌شود. عوارض ناشی از تماس پوست با هوای سرد شامل خشکی و پوسته‌پوسته شدن، ملتهب و قرمز شدن، تشدید بیماری‌های پوستی، چروک شدن پوست و پیری زودرس آن و سوزش و ایجاد حساسیت روی پوست می‌شود. همچنین، قرار گرفتن پوست در معرض هوای سرد عوارضی همچون کاهش گردش خون در زیر پوست، زبر شدن سطح زیر پوست و اگزما (خارش، خشکی و ضایعات قرمز روی پوست) را نیز به‌دنبال دارد. حتی هوای گرم ایجادشده توسط وسایل گرمایشی در محیط‌های داخلی در زمستان نیز پوستمان را از بین می‌برد. در این مطلب، روش‌های لازم برای داشتن پوست شاداب در زمستان و مراقبت از پوست در هوای سرد را بیان می‌کنیم.

رازهای داشتن پوست شاداب در زمستان

پوستی شاداب و مرطوب در روزهای سرد

در ادامه، روش‌های مختلف، از روش‌های خانگی گرفته تا روش‌های مؤثرتر علمی و تخصصی، مراقبت از پوست در هوای سرد را بیان می‌کنیم.

استفاده مرتب روزانه از مرطوب‌کننده‌ها 

مرطوب‌کننده‌های ایجادشده بر پایه نفت یا کرم‌ها برای پوسته‌های طبیعی یا کمی خشک، بهتر از لوسیون‌ها هستند. اگر پوست حساسی دارید، مرطوب‌کننده‌ای بدون عطر یا لانولین (مرطوب‌کننده و محافظت‌کننده تهیه‌شده با چربی پشم حیوانات) را امتحان کنید. توصیه می‌کنیم مرطوب‌کننده‌ها را بلافاصله بعد از حمام بر روی پوست مرطوب بزنید تا رطوبت سطحی آن حفظ شود. 

تمیز کردن پوست 

تمیز نگه داشتن پوست و شستن آن یکی از راه‌های داشتن پوست شاداب در زمستان است. اما در انجام این کار زیاده‌روی نکنید؛ زیرا شستشوی بیش‌ازحد، مرطوب‌کننده‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد. شستن روزانه بدن، بازوها و پاها نیز بلامانع است. نیازی نیست برای شستن نقاط مذکور از صابون یا سایر مواد شوینده استفاده کنید.

کاهش استفاده از آب گرم و صابون 

اگر از مشکل «خارش زمستانی» رنج می‌برید دوش یا حمام کوتاه با آب ولرم (نه داغ) و شوینده‌های غیرتحریک‌کننده را امتحان کنید؛ سپس، بلافاصله پس از حمام مرطوب‌کننده‌ای غلیظ یا نوعی مرطوب‌کننده بر پایه نفت بزنید و درنهایت پوستتان را آرام خشک کنید.

استفاده از دستگاه رطوبت‌ساز

پوست مرطوب در روزهای سرد

هوای خشک می‌تواند رطوبت پوستتان را از بین ببرد. استفاده از دستگاه‌های رطوبت‌زدا اتاق می‌توانند بسیار مفید باشند و داشتن پوست شاداب در زمستان را برای شما تضمین کند؛ البته، قبل از استفاده از دستگاه آن را تمیز کنید. سپس، طبق دستورالعمل‌ها آب رطوبت‌ساز را عوض کنید تا از رشد کپک و قارچ جلوگیری شود.

محافظت از پوست در برابر باد

در فصل زمستان حتماً وقتی در معرض باد هستید، صورتتان را بپوشانید. در ضمن از بالم لب (محصولی که به آب‌رسانی، حفظ رطوبت و التیام خشکی و ترک‌های لب کمک می‌کند ) هم استفاده کنید. محافظت‌کننده‌های پوستی که شامل کرم‌های حاوی سرامید می‌شوند، نیز برای محافظت از پوست در برابر باد سرد و خشک نیز مؤثر هستند.

دوری از محیط‌های بسیار سرد 

دوری از محیط‌های بسیار سرد یکی دیگر از راه‌های برخورداری از پوست شاداب در زمستان است؛ زیرا سرما می‌توانند باعث ایجاد مشکلات پوستی شدید یا سرمازدگی در برخی افراد شوند. چنانچه پس از حضور در محیط بسیار سرد با تغییر رنگ دست‌ها و پاهایتان همراه با درد یا زخم مواجه شدید، فوراً به پزشک مراجعه کنید. درد شدید در انگشتان دست و پا و بی‌حس شدن آن‌ها، ممکن است نشانه سرمازدگی باشد. 

محافظت از پوست در برابر آفتاب زمستان 

قرار گرفتن در معرض نور خورشید در فصل زمستان به مدت طولانی نیز می‌تواند منجر افزایش سرعت پیری پوست و ابتلا به سرطان پوست شود. توصیه می‌کنیم از کرم‌های ضدآفتاب با استاندارد SPF حداقل 30 و همچنین از کرم ضدآفتاب مخصوص زمستان که حاوی ترکیبات آب‌رسان هستند استفاده کنید. اگر قصد دارید برای مدت طولانی در فضای باز باشید، باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. 

استفاده از کرم‌های دست و پا 

استفاده از کرم دست و پا برای داشتن پوست شاداب در زمستان نیز روش مناسبی است؛ این کرم‌ها که حاوی اوره، گلیسیرین و سرامیدها هستند، از خشک شدن و ترک‌خوردگی پوست در فصل زمستان جلوگیری می‌کنند.

استفاده از مکمل‌های ویتامین D

پوست مرطوب در روزهای سرد

شما می‌توانید با مصرف مکمل‌های ویتامین D، داشتن پوست شاداب در زمستان را برای خود تضمین کنید؛ زیرا در تابستان این ویتامین به‌دلیل حضورتان در فضای باز و در معرض نور نسبتاً شدید خورشید تأمین می‌شود؛ اما در فصل زمستان طبیعتاً کمتر در فضای باز هستید و به همین دلیل ویتامین مذکور کمتر در بدنتان ایجاد می‌شود؛ در کل، در تمام طول سال مطمئن شوید که مقدار ویتامین D لازم برای بدنتان تأمین می‌شود. 

مراجعه به پزشک متخصص پوست 

چنانچه در زمستان از خشکی مداوم پوست، پوسته‌پوسته شدن، خارش، التهاب و قرمزی و جوش‌های پوستی اذیت می‌شوید و نگران این موضوع هستید، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. بهتر است برای حفظ سلامت پوستتان به‌صورت دوره‌ای از متخصص پوست کمک بخواهید.

نوشیدن مایعات کافی 

با نوشیدن مایعات کافی مناسب در فصل زمستان مثل آب، چای، دمنوش‌های مختلف و آبمیوه‌های طبیعی و غیرصنعتی، رطوبت پوست خود را حفظ کنید؛ با این روش نیز می‌توانید در زمستان نیز پوست شادابی داشته باشید و از خشکی پوست به‌دلیل تماس آن با هوای سرد یا گرم جلوگیری کنید.

استفاده از مرطوب‌کننده‌های تخصصی مراقبت از پوست در هوای سرد

مرطوب‌کننده‌های تخصصی زیادی در بازار برای داشتن پوست شاداب در زمستان موجود هستند. برخی از این کرم‌ها از روغن‌هایی مثل شی باتر، جوجوبا یا روغن آرگان تهیه شده‌اند؛ برخی دیگر کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی سرامیدها هستند که نوعی چربی طبیعی محسوب می‌شوند و از پوست در برابر خشکی محافظت می‌کنند. تعدادی از کرم‌های مرطوب‌کننده موجود در بازار هم ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید با خاصیت جذب رطوبت و حفظ رطوبت پوست در طول روز دارند.

استفاده از سرم‌های آب‌رسان

سرم‌های آب‌رسان متنوعی به‌منظور ایجاد پوست شاداب در زمستان در بازار موجود هستند. در برخی از این سرم‌ها از نیاسینامید (ویتامین B3) استفاده شده است. این ماده توانایی بهبود بافت پوست، کاهش قرمزی و محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از تماس آن با هوای سرد را دارد. برخی دیگر از سرم‌های تأمین آب هم دارای ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید یا گلیسیرین هستند؛ این ماده در جذب رطوبت از هوا به پوست کمک می‌کند و باعث حفظ رطوبت پوست در لایه‌های عمیق آن می‌شود. 

استفاده از کرم‌های تخصصی محافظت از پوست در برابر سرما

کرم‌های تخصصی محافظت از پوست در برابر سرما دربردارنده وازلین یا پترولاتوم هستند؛ مواد مذکور مانند پوششی فیزیکی از پوستتان در برابر خشکی و پوسته‌پوسته شدن مراقبت می‌کنند.

استفاده از پاک‌کننده‌های ملایم

توصیه می‌کنیم در فصل زمستان برای پاک کردن صورت خود از پاک‌کننده‌های ملایم استفاده کنید؛ این پاک‌کننده‌ها که حاوی آب‌رسان‌ها و تسکین‌دهنده‌هایی نظیر آلوورا هستند، در هنگام تمیز کردن پوست چربی‌های طبیعی آن را از بین نمی‌برند. 

استفاده از ماسک‌های تغذیه و آب‌رسان

پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن پوست شاداب در فصل زمستان ماسک‌های تغذیه و آب‌رسان صورت را هم امتحان کنید؛ این ماسک‌ها معمولاً حاوی عسل و آلوورا یا عصاره جوی دوسر هستند و به تسکین التهابات ناشی از تماس پوست با هوای سرد کمک می‌کنند.

معرفی فروشگاهی برای خرید محصولات مراقبت از پوست در هوای سرد

فروشگاه میرکمالی، عرضه‌کننده انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، انواع محصولات تخصصی مراقبت از پوست و مو را در سبد کالاهای خود دارد. همچنین، این فروشگاه محصولات آرایشی نظیر انواع لوازم موردنیاز برای آرایش چشم، ابرو و لب را نیز به فروش می‌رساند. ابزار لازم برای کاشت مژه، ناخن، لوازم برقی آرایشی و انواع عطرهای مردانه و زنانه نیز از دیگر محصولات این آنلاین شاپ معتبر است. شما می‌توانید برای داشتن پوست شاداب در زمستان از محصولات این فروشگاه استفاده کنید.

محصولات موجود در فروشگاه آنلاین کمالی نو متعلق به برندهای معتبر در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی هستند؛ این برندها شامل شنل، کلینیک، دیور، اوردینری، کارنالیتی، میکاپ فکتوری و نوتروژینا می‌شوند. در صورت خرید از این فروشگاه می‌توانید از مزایایی همچون دریافت هدیه در هنگام خرید و دریافت مشاوره برای انتخاب و خرید محصول بهره‌مند شوید. کیفیت محصولات عرضه‌شده در فروشگاه میر کمالی همگی تضمین‌شده هستند.

سخن آخر

در فصل زمستان تماس پوست با هوای سرد، باعث ایجاد مشکلاتی مثل خشکی، پوسته‌پوسته شدن، التهاب، سوزش ایجاد حساسیت در پوست می‌شود؛ به همین دلیل، شادابی پوست از بین می‌رود. اما خبر خوب این‌که داشتن پوست شاداب در زمستان درست مانند سایر فصل‌ها میسر است. شما می‌توانید با کمک روش‌های مراقبت از پوست در فصل زمستان به‌راحتی در این فصل هم پوست سالمی داشته باشید؛ روش‌هایی مثل استفاده از محصولات تخصصی مراقبت از پوست در فصل زمستان یا روش‌های ساده‌تر مثل دوش نگرفتن با آب داغ، پوشاندن پوست هنگام حضور در فضای باز یا نوشیدن مایعات کافی. حتی با تمیز کردن پوست، مصرف ویتامین D و استفاده از کرم ضدآفتاب استاندارد و مخصوص فصل زمستان هم می‌توانید مانع خراب شدن پوستتان در فصل زمستان شوید. با کمک دستگاه‌های مرطوب‌کننده و متعادل نگه داشتن دمای محیط‌های داخلی در زمستان هم می‌توانید از این مشکل جلوگیری کنید. برای خرید محصولات مراقبت از پوست در فصل زمستان مثل انواع مرطوب‌کننده‌ها، سرم‌ها و ماسک‌ها با بهترین کیفیت و برندها به فروشگاه آنلاین کمالی نو مراجعه کنید.

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید