1

محصولات آرایش را هربار چقدر استفاده کنیم؟

سایت پرشین لیدی
اين روزها مواد آرايشي تقريبا هزينه بالايي دارد و اغلب افراد ترجيح مي‌دهند وقتي يك كرم گران‌قيمت مي‌خرند مدت‌ بيشتري از آن استفاده كنند‌. اگر در هربار مصرف مقداري بيش از ميزان مورد نياز استفاده كنيد مي‌تواند حسابي از نظر اقتصادي به ضررتان باشد و اگر هم كمتر از ميزان مورد نياز مصرف كنيد مي‌تواند اثربخشي لازم روي پوست را نداشته باشد. ما سعي كرده‌ايم در اين مطلب به شما نشان دهيم از هر محصولي بايد به‌چه‌ميزان استفاده كنيد تا هم اثر آن روي پوست‌تان ديده شود و هم بيش از اندازه استفاده نكرده باشيد و پول‌تان را دور نريخته باشيد.كسي چه مي‌داند. شايد با همين كار سالي يك ميليون تومان صرفه‌جويي كرديد!


محصولات آرایش را هربار چقدر استفاده کنیم؟
كرم‌هاي مرطوب‌كننده
مقدار مورد نياز:
به‌اندازه 2 عدد بادام‌زميني
چگونه استفاده كنيد:
مرطوب‌كننده نقش زيادي در نرم نگه‌داشتن پوست دارد، زماني كه مي‌خواهيد از مرطوب‌كننده استفاده كنيد، حتما قبلش صورت‌تان را بشوييد و وقتي هنوز پوست كمي مرطوب(نه خيس) است به اندازه يك بادام، مرطوب‌كننده حاوي گليسيرين روي صورت‌تان بماليد، بعد به همان اندازه از مرطوب‌كننده را روي گردن بماليد تا پوست اين منطقه نيز رطوبت لازم را به‌دست آورد. دكتر نيل ساديك، پروفسور موسسه پوست و مو كالج ويل كرنل مي‌گويد: «وقتي پوست كمي نم داشته باشد، مرطوب‌كننده بهتر به داخل منافذ پوستي نفوذ مي‌كند، علاوه بر اين‌ها گليسيرين نيز مي‌تواند رطوبت را در سلول‌هاي پوستي به دام بيندازد و مانع از، از دست رفتن آن شود.»

محصولات آرایش را هربار چقدر استفاده کنیم؟
كرم‌هاي حالت‌دهنده مو
مقدار مورد نياز:
اگر موهايي ظريف و نازك داريد‌؛ يك سكه كوچك، اگر موهايي ضخيم داريد‌؛ به اندازه سكه‌اي بزرگ
چگونه استفاده كنيد:
كرم حالت‌دهنده مو معمولا موها را ليز و چسبناك مي‌كنند و اگر بيش از حد استفاده شوند موجب مي‌شوند موها چرب و كثيف به‌نظر برسند، اين‌كه چه ميزان از اين كرم‌ها را استفاده كنيد كاملا وابسته به جنس و بافت موهاي‌تان دارد. پيشنهاد مي‌كنيم اين كرم‌ها را اول روي كف دست بريزيد و بعد روي موها پخش كنيد. از دست‌هاي‌تان براي پخش كردن كرم روي تمام موها استفاده كنيد؛ بهتر است كرم زدن را از 5 سانتي ريشه‌ها شروع كنيد، بعد موها را جمع كنيد تا كرم، روي همه موها ماليده شود(به حالت دم‌اسبي موها را پايين ببنديد) روي نوك موها نيز تمركز خاصي داشته باشيد تا پايين آن‌ها نيز به‌خوبي حالت بگيرند. اگر مي‌خواهيد از كرم روي موهاي خشك استفاده كنيد، كرم را بيشتر روي موهاي بالايي بماليد تا حالت ‌آ‌ن‌ها بهتر خود را نشان دهد.
محصولات آرایش را هربار چقدر استفاده کنیم؟
كرم چشم
مقدار مورد نياز:
به اندازه يك نخود
چگونه استفاده كنيد:
معمولا يكي از گران‌ترين كرم‌ها، كرم چشم است به همين دليل احتمالا دوست نداريد خيلي زود تمام شود و مجبور باشيد دوباره متحمل يك هزينه زياد شويد. شما بايد به اندازه يك نخود از كرم را برداريد، بعد به اندازه يك چهارم آن را زير پلك چشم از بيرون به داخل بماليد. دكتر مري لوپو، استاد كالج پزشكي تولان مي‌گويد: «حركت از سمت بيرون به گوشه داخلي چشم كمك مي‌كند مايع‌هاي زير پوست كه باعث ايجاد پف زير چشم مي‌شوند، پخش شوند و در نتيجه پف ايجاد نشود اما هنگام كرم ماليدن روي پلك بالا بايد عكس اين جهت حركت كنيد يعني يك چهارم ديگر از كرم را از گوشه داخلي بالاي چشم تا استخوان زير ابرو بماليد يعني در واقع از داخل به بيرون حركت كنيد، همين دستورالعمل را با نيمه ديگر براي چشم ديگر استفاده كنيد.»

محصولات آرایش را هربار چقدر استفاده کنیم؟
كرم‌پودر
مقدار مورد نياز:
به اندازه يك تشتك نوشابه
چگونه استفاده كنيد:
وقتي مي‌خواهيد كرم‌پودر استفاده كنيد بايد حواس‌تان باشد كرم‌پودر رنگ يكدستي به پوست بدهد و روي صورت تكه‌تكه نشود، براي جلوگيري از اين حالت نبايد كرم‌پودر را مستقيم روي صورت بگذاريد بلكه بايد اول به اندازه يك تشتك نوشابه از آن پشت دست بگذاريد و بعد با انگشتان‌تان كرم را اول روي پيشاني و بيني پخش كنيد، بعد باقي مانده كرم را روي گونه‌ها و چانه بماليد، حواس‌تان باشد كه در قسمت فك كرم را به‌خوبي پخش كنيد و حتي كمي از آن را به سمت گردن هم ببريد تا پوست صورت و گردن‌تان يك رنگ شود، حرارت انگشتان شما كرم را گرم مي‌كند و در نتيجه كرم بهتر روي پوست پخش شده و خود را يكدست‌تر نشان مي‌دهد. يكي از گريمورهاي چهره‌هاي مشهور سينماي تجاري به نام فابيولا مي‌گويد: «اگر نمي‌خواهيد از انگشتان‌تان براي زدن كرم‌پودر استفاده كنيد پيشنهاد مي‌كنم از برس‌هاي مخصوص كرم‌پودر استفاده كنيد.»

محصولات آرایش را هربار چقدر استفاده کنیم؟
كرم‌هاي پوشاننده زير چشم
مقدار مورد نياز:
به اندازه يك كپسول كوچك
چگونه استفاده كنيد:
حلقه‌هاي سياه زير چشم يكي از مشكلات رايجي است كه افراد زيادي دچار آن هستند، يكي از راه‌حل‌ها براي كم رنگ كردن اين حلقه‌هاي تيره استفاده از كرم‌هاي پوشاننده زير چشم است اما لازم نيست در هر بار مصرف مقدار زيادي از اين كرم‌ها را استفاده كنيد، چون ممكن است رنگ يكنواخت پوست‌تان از بين برود و كرم‌تان هم زود تمام شود، به اندازه يك كپسول كوچك مي‌تواند كاملا اين حلقه‌هاي سياه را بپوشاند اما به 2 طريق مي‌توانيد اين كرم‌ها را استفاده كنيد. يكي اين‌كه به اندازه نصف يك كپسول كوچك روي انگشت‌تان بگذاريد و بعد از سمت داخل چشم به بيرون روي پوست زير چشم بماليد. روش ديگر اين‌كه با استفاده از يك برس كوچك آهسته 3 نقطه ريز روي پلك پايين بگذاريد- يك نقطه در وسط، يك نقطه در گوشه داخلي و يك نقطه در گوشه خارجي- حالا مي‌توانيد اين نقطه‌ها را با انگشت پخش كرده و روي پوست بماليد، بعد اگر ديديد جايي از زير چشم آبي رنگ است (كبودي چشم)، يك نقطه ديگر از كرم روي آن بگذاريد و بماليد. براي اين‌كه چهره طبيعي‌تر شود مي‌توانيد روي آن كمي هم پودر بزنيد.

محصولات آرایش را هربار چقدر استفاده کنیم؟
ضد‌آفتاب
مقدار مورد نياز:
به اندازه 3 دانه انگور براي تمام بدن
چگونه استفاده كنيد:
استفاده از كرم ضد‌آفتاب در تمام طول سال الزامي است چون اشعه‌هاي فرابنفش خورشيد هميشه وجود دارند و مدام بايد از پوست در برابر آن‌ها محافظت كرد به‌خصوص صورت و دست‌ها هميشه در معرض آفتاب هستند اما مي‌خواهيم اينجا شما را با اصول كلي ضدآفتاب‌زدن آشنا كنيم كه با توجه به موقعيت و فصل استفاده كنيد. مثلا اگر بخواهيد تمام بدن‌تان را كرم ضدآفتاب بزنيد، براي اين كار بايد پوست بدن را به 3 بخش تقسيم كنيد و براي هر قسمت حداقل به اندازه يك دانه انگور از مرطوب‌كننده استفاده كنيد يعني حبه انگور اول براي پاها، حبه انگور دوم براي بالا‌تنه و كمر و حبه انگور سوم براي دست‌ها، صورت و گردن، بنابراين براي اين فصل تنها استفاده از يك حبه انگور كرم كافي است البته اگر هم كمي بيشتر از اين ميزان استفاده كنيد مشكلي ندارد و تنها مطمئن مي‌شويد كه پوست‌تان به‌خوبي در مقابل اشعه‌هاي آفتاب محافظت مي‌شود. حواس‌تان باشد كه هر 2ساعت يك‌بار ضد‌آفتاب را تجديد كنيد.

محصولات آرایش را هربار چقدر استفاده کنیم؟
شامپو
مقدار مورد نياز:
براي موهاي بلند؛ به اندازه يك بيسكويت نسبتا بزرگ و براي موهاي كوتاه به اندازه يك شكلات گرد كوچك
چگونه استفاده كنيد:
خيلي‌ها هستند كه دوست دارند شامپوي زيادي استفاده كنند ولي احتمالا كساني كه شامپو گران مي‌خرند ترجيح مي‌دهند ديرتر مجبور به خريد شامپوي نو شوند، اگر شما هم جزو اين دسته هستيد، پيشنهاد مي‌كنيم نسبت به اندازه موهاي‌تان به اندازه يك بيسكويت يا يك شكلات گرد شامپو كف دست‌هاي‌تان بريزيد و بعد روي كف سر بماليد، بهتر است موها را روي سر جمع كنيد تا تمام آن‌ها به شامپو آغشته شوند، شما بايد بيشتر روي شستن كف سر تمركز كنيد تا ساقه موها، چون بيشتر چربي‌ها و كثيفي‌ها روي ريشه موها تمركز مي‌كنند به همين دليل احتياج نيست مقدار زيادي شامپو روي نوك‌هاي ظريف و شكننده موها بماليد.

.

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. bahar گفت:

    عالی بود