95

آسیب های خودارضایی و روش های ترک

آسیب های خودارضایی

استمنا یا خودارضایی چیست

«استمنا» یا «خودارضایی» یکی از راه های انحرافی در ارضای میل جنسی است که نسل جوان را در معرض آسیب های جدی قرار می‏دهد. از همین رو می‏توان آن را نوعی انحراف جنسی یا بیماری نامید که با جدیت باید در درمان آن کوشید. آسیب های ناشی از خودارضایی به گونه های مختلفی تقسیم ‏پذیر است که به اختصار به برخی از آنها اشاره میکنم:

یک. آسیب های جسمانی:‏ یکی از روش های شناخت پیشرفت بیماری ها در پزشکی، مرحله‏ بندی (staging) علایم بیماری است. براین اساس، برحسب عوارض ایجاد شده در بیمار مبتلا به خودارضایی، سه مرحله (stage) بیان شده است.

۱. مرحله مشکل ساز (Problematic): در افرادی که مدتی است گرفتار خودارضایی شده اند، زودرس ترین عوارض ناشی‏از خودارضایی عبارت است از

: الف. خستگی و کوفتگی (Fatigues/Tiredness)،

ب. عدم تمرکز حواس (Lack of concentration)،

ج. ضعف حافظه (Poor memory)،

د. استرس و اضطراب

 

۲– (Stress/Anxiety) مرحله گرفتاری شدید : بروز علایم زیر در فرد گرفتار، نشان دهنده آن است که شدت ابتلای وی یا مدت آن بیش از مرحله اول است و در نتیجه عوارض شدیدتری ظاهر شده است:

الف. خستگی و کوفتگی (Fatigues/Tiredness) ،

ب. نوسان خلق یا تغییرات سریع خلقی (Mood swings)،

ج. حساسیت بیش از حد و زودرنجی ( Irritability)،

د. کمردرد (Lower back pain)،

ه. نازک شدن موها (Thinning hair)،

و. ناتوانی جنسی زودرس در جوانی (Youth impotence)،

ز. بی‏خوابی یا بدخوابی و مشکلات مشابه

Insomnia/Sleep problem). 3)مرحله گرفتاری بسیار شدید یا حالت اعتیاد (Addictive):

الف. خستگی و کوفتگی (Fatigues/Tiredness)،

ب. ریزش شدید موها (Severe hair loss)،

ج. تارشدن دید چشم ها (Blurred vision)،

د. وز وز گوش (Buzzing in the ears)،

ه. انزال زودرس و غیرارادی یا خروج منی به صورت قطره قطره ( prematurelyEjaculation)،

و. درد کشاله ران و ناحیه تناسلی (Groin/Testicular pain)

ز. دردهای قولنجی در ناحیه لگن و استخوان دنبالچه ( the pelvic cavity or tail bonePain or cramps in).

 

نحوه پیدایش عوارض‏ در دانش پزشکی، روند پیدایش علایم یک بیماری و چگونگی بروز عوارض و نشانه های کلینیکی، در شناخت هر چه بیشتر یک بیماری بسیار مهم است و می‏تواند پزشک را در تشخیص و درمان بهتر بیماری و مریض را در پیشگیری کمک کند. به این دلیل مناسب است درباره نحوه پیدایش برخی از عوارض خود ارضایی که به آن اشاره شد بیشتر به آن توضیح داده شود تا خواننده عزیز با روند پیدایش این عوارض، یا به اصطلاح پاتوفیزیولوژی (Pathophysiology) آن آشنا شود.

۱. خستگی و کوفتگی: انقباض شدید و یک مرتبه تمام عضلات بدن در جریان انزال (ارگاسم یا اوج لذت جنسی)، باعث مصرف سریع مواد غذایی ذخیره شده در عضلات و به طور عمده کاهش گلیکوژن (ماده اصلی لازم برای تولید انرژی عضلانی) می‏شود. خستگی عضلانی تقریبا با سرعت تهی شدن عضلات از گلیکوژن رابطه مستقیم دارد و هرچه این سرعت بیشتر باشد، خستگی بیشتر است ‏فیزیولوژی گایتون، ترجمه دکتر فرخ شادان، تجدید نظر هفتم، ۱۹۸۶ (تهران: چهر، ۱۳۶۵)، ج ۱، ص ۳۱۳.. در خودارضایی، به علت انقباض های مکرر عضلات بدن، ذخایر گلیکوژن عضلات به سرعت تمام می‏شود و خستگی و کوفتگی همیشه از عوارض بدیهی آن است.

۲. ریزش مو: خودارضایی به تدریج با تغییرات هورمونی و شیمیایی که در بدن ایجاد می‏کند، باعث افزایش هورمون جنسی مردانه؛ یعنی، تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون (DHT=Dihydrotestosterone) می‏شود که از عواقب بالا بودن ماده DHTدر خون، ریزش موها و تاسی و بزرگ شدن پروستات و عوارض ناشی از آن در پیری است

۳. خود ارضایی مکرر باعث تحریک بیش از حد سیستم عصبی پاراسمپاتیک و افزایش تخلیه اَسِتیل کولین (Acetyle Choline) از انتهای این رشته ها در مغز می‏گردد که این خود باعث پاره‏ای از عوارض جسمانی و روانی، چون حواس‏پرتی (Absentmilndedness)، کمی حافظه (Memory)، عدم تمرکز حواس، سیاهی رفتن چشم و در نهایت تاری دید می‏شود. تمام این علامت ها ناشی از تغییر تعادل میزان مواد شیمیایی موجود در مغز است که بین سلول های عصبی رد و بدل می‏شود و انتقال پیام های مختلف را بر عهده دارد.

۴_ برخی نیز بر این عقیده‏اند که علت بروز اختلالات مغزی (مانند حواس پرتی، عدم تمرکز حواس و کاهش حافظه) ناشی از ظرفیت عظیمی از انرژی بدن است که در هر بار انزال، تخلیه شده و هدر می‏رود؛ زیرا مایع منی حاوی مقدار بسیار زیادی DNA (هسته ۴۰۰-۳۰۰، اسپرمی که در هر انزال خارج می‏شود)، RNA آنزیم ها، پروتئین ها، مواد قندی، لسیتین (Lecithin)، کلسیم، فسفر، نمک های بیولوژیک، تستوسترون و… است. این ذخایر عظیم انرژی – که باید در بدن برای رشد و تقویت بخش های مختلف مورد استفاده قرار گیرد – بیهوده و به طور مکرر از بدن خارج می‏شود و هر کدام عوارضی را به دنبال می‏آورند. برای مثال از آنجا که سلول های خونی و پلاکت ها در مغز استخوان ها تولید می‏شود و به تکامل نهایی می‏رسد و برای تولید آنها نیز انرژی بسیار زیادی مورد نیاز است؛ در افراد گرفتار خودارضایی، تکامل مغز استخوان و در نتیجه تولید سلول های خونی با مشکل مواجه شده و منشأ کم خونی، ضعف و خستگی در این افراد است. نیز دفع فسفر و لیستین بیش از حد از طریق انزال های مکرر، باعث کاهش ذخایر این مواد می‏شود که مواد حیاتی برای سلامتی سلول های عصبی هستند و در نتیجه اختلال عملکرد سیستم عصبی، مانند حواس پرتی، عدم تمرکز حواس و… بروز خواهد کرد.

دو. آسیب های روحی و روانی‏ ضعف حافظه و حواس‏پرتی، اضطراب، منزوی شدن و گوشه‏گیری، افسردگی، بی‏نشاطی و لذت نبردن از زندگی، پرخاشگری، بداخلاقی و تندخویی، کسالت دائمی و ضعف اراده، احساس حقارت، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه و عذاب وجدان بروندادهای روانی و روحی خودارضایی است. شرح پاره‏ای از این موارد در مباحث گذشته روشن شد.

سه. آسیب های اجتماعی‏ ناسازگاری خانوادگی، بی‏میل شدن به همسر و ازدواج، ناتوانی در ارتباط با جنس مخالف و همسر، احساس طرد شدن، از بین رفتن عزّت، پاکی، شرافت و جایگاه اجتماعی، دیر ازدواج کردن و لذت نبردن از زندگی مشترک‏ جهت آگاهی بیشتر نگا: قائمی، علی، خانواده و مسائل جنسی کودکان، (تهران: انتشارات انجمن اولیا و مربیان جمهوری اسلامی ایران، چاپ دهم، ۱۳۷۶).. چهار. آسیب های معنوی و اخروی‏ هیچ یک از آسیب های پیش گفته، به اهمیت آسیب های معنوی نیست؛ زیرا آسیب های معنوی، جان و دل و به عبارت دیگر کنه حقیقت وجود آدمی را تباه می‏سازد. خودارضایی از نظر دین یک گناه است و به تعبیر قرآن زنگار بر دل می‏نهد: «کَلاَّ بَلْ رانَ عَلی‏ قُلُوبِهِمْ ما کانُوا یَکْسِبُونَ»؛ «چنین مباد! بلکه اعمال (ناشایست) دل های آنان را زنگار زده است».مطففین (۸۳)، آیه ۲۴. زنگ یا زنگار در اشیای مادی، همان چیزی است که روی فلزات و اشیای قیمتی می‏نشیند و معمولاً نشانه پوسیدن و از بین رفتنِ شفافیت و درخشندگی آن و در نهایت ضایع شدن و از بین رفتن آن است. علامه طباطبایی در تفسیر المیزان ‏می‏فرماید: از آیه شریفه سه نکته استفاده می‏شود: ۱. اعمال زشت، نقش و صورتی به نفس و روح انسان می‏دهند؛ ۲. این نقش و صورت خاص، مانع آن است که نفس آدمی حق و حقیقت را درک کند؛ ۳. نفس آدمی به حسب طبع اولیه‏اش صفا و جلایی دارد که با داشتن آن، حق را آن طور که هست درک می‏کند. طباطبایی، سید محمد حسین، ترجمه تفسیر المیزان، ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی، (تلخیص)، (قم: دفتر انتشارات اسلامی، بی‏چا، بی‏تا)، ج ۲۰، ص ۳۸۵. همچنین آسیب های معنوی جهان گذران را در می‏نوردد و اگر اصلاح نگردد، حیات جاودان آدمی را در معرض تباهی و شوربختی قرار می‏دهد. از این رو نصوص دینی نسبت به آن هشدارهای لازم را داده ‏اند. پیامبر اکرم‏صلی الله علیه وآله وسلم در این باره می‏فرماید: «ناکح الکف ملعون»؛«ملعون است کسی که خودارضایی کند» ری شهری، محمد، میزان الحکمه، ج ۱۲، ص ۵۶۵۴.. امام صادق‏علیه السلام نیز می‏فرماید: «با سه گروه خداوند در روز قیامت سخن نمی‏گوید و پاکشان نمی‏خواند و عذابی دردناک دارند، از آن سه‏اند، خودارضایی کننده و کسی که لواط دهد»همان، ح ۱۹۰۴۹.. در روایات دیگری امام صادق‏ علیه السلام خودارضایی را گناه عظیم و مورد نهی الهی معرفی فرموده است‏ همان، ح ۱۹۰۵۰..

ترک خودارضایی

ترک خودارضایی

راه های درمان‏

۱. نخستین گام برای درمان این عادت شوم، اعتقاد و ایمان به درمان‏پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به کارگیری دقیق دستورها است. البته ترک عادتِ نامطلوب، در زمانِ کوتاه بدون راهنمای کارآزموده و دلسوز، امکان ندارد. از همه اینها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش کلیدی و محوری را ایفا می‏کند. درمان و چاره جویی باید منطبق بر خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی که او نخواهد، می‏توان با قاطعیت گفت که درمان نخواهد شد. بنابراین بیمار اگر بخواهد، می‏تواند بر بیماری اش غلبه کند و جمله معروف «خواستن توانستن است»، عین حقیقت است. اراده همچون نهالی است که باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشکوفایی و ثمردهی برسد؛ به عبارت دیگر، اراده تقویت شدنی و پرورش یافتنی است و راه پرورش و تقویت آن این است که برخلاف میل خود، اندک اندک به مقابله با این عادت شوم برخیزد تا پس از مدتی لذت توانستن را بچشد . تلاش برای تقویت اراده از گام های مهم در امر بهبود است. نگویید اراده از ما سلب شده است! ممکن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینکه هنوز اراده باقی است، این است که شخص این عمل را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد.

برای تقویت اراده، راه های زیادی پیشنهاد شده که از جمله آنها تلقین به خود است‏ جهت آگاهی بیشتر نگا: پرسش ها و پاسخ ها دفتر ۷ _ پرسش ها و پاسخ های برگزیده (ویراست جدید)، پرسش ۴۶.. ویکتور پوشه

روان شناسِ فرانسوی – می‏گوید: افراد مبتلا به این عادت شوم، هر روز به دفعات مختلف با تمرکز فکر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این عادت بد را از خود دور کنم، من قادرم». تکرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد. پل ژاگو بر آن است که: «تلقین، قبل از خواب نیز مؤثر است»همان، ص ۳۴..جهت آگاهی بیشتر نگا: پرسش ها و پاسخ ها دفتر ۷ _ پرسش ها و پاسخ های برگزیده (ویراست جدید) پرسش شماره ‏۴۶. ۳. سعی شود شکم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.

۲.مراقبه روزانه و توجه به این نکته که او همچنان به عنوان یک بیمار مبتلا به خود ارضایی تلقی میشود

۳.همنشینی بیشتر با همجنسان و همسالانی که از شخصیت اخلاقی خوبی برخوردار هستند.

۴. از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان اجتناب گردد.

۵. از نگاه کردن به مناظر، فیلم ها و تصاویر تحریک کننده، خودداری شود و شخص به محض مواجهه با این امور، چشم خود را بسته و یا به زمین و یا آسمان نگاه کند.

۶. از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی های تحریک‏کننده و فکر کردن در این امور، دوری شود.

۷. از خوردن مواد غذایی محرک، مانند خرما، پیاز، فلفل، تخم‏مرغ، گوشت قرمز و غذاهای پرچرب – اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا شود.

۸. قبل از خواب مثانه تخلیه شود.

۹. از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود (به خصوص شب ها و قبل از خوابیدن).

۱۰. هیچ‏گاه نباید به بدن عریان خود نگاه کرد.

۱۱. از دست‏ ورزی با اندام جنسی، باید اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ ورزی کرد!

۱۲. هرگز نباید به رو خوابید. ۱۳

. به منظور تخلیه انرژی – زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش کرد.

۱۴. هیچ‏گاه نباید بیکار بود؛ شخص باید برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، زیارت، عبادت و … پر کند.

۱۵. هرگز در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران نباید ماند. ۱۶

. هرگاه شخص مورد هجوم افکار جنسی واقع شد، باید بلافاصله از مکان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شود و خود را به کاری سرگرم کند. در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشارکت در عبادت های جمعی (مانند جلسات دعا، نماز جماعت و…) بسیار مفید است.

۱۷. هفته‏ای یکی دو روز، روزه مستحبی مفید است و اگر شخص توان آن را ندارد، میزان صَرف غذا را کاهش و فاصله هر وعده غذا را افزایش دهد و یا تعداد دفعات غذا را کاهش داده و به حداقل خوراک اکتفا کند.

۱۸. از سخن گفتن ملایمت‏آمیز، شوخی و خنده با نامحرمان خودداری کرده واز نرمی و لینت در کلام باید اجتناب ورزید.

۱۹. هیچ‏گاه نباید با نامحرم و جنس مخالف، در مکان خلوت و دور از نگاه دیگران باقی ماند (حتی برای آموزش و …).

۲۰. قرآن زیاد بخواند و درباره معانی آیات آن فکر کند.

۲۱. باید همیشه برای ذهن فکر خود محتوای مطلوب و موضوع مناسب داشت.

۲۲. منشأ این مشکل، عدم پاسخ صحیح و مناسب به یکی از نیازهای واقعی انسان است که باید به طور طبیعی و صحیح (ازدواج) ارضا و تأمین شود. اما اگر به شکل صحیح تأمین نشود، شخص دچار خطا و گناه خواهد شد که عواقب سوء آن نیز دامنگیر او می‏شود. بنابراین در صورت امکان با کم کردن سطح توقعات و انتظارات، باید برای ازدواج اقدام کرد؛ چرا که بهترین راه حل ازدواج است.

۲۳. از کردارهای پیشین خود باید توبه کرد. خداوند توبه کاران را می‏بخشد. توبه و اطمینان از قبول توبه، بزرگ‏ترین عامل تقویت و دلگرمی برای آغاز حرکتی نو است. گناه هر چه باشد، نباید احساس بی‏ارزشی و نا امیدی به فرد دست دهد. بله! گناه ناراحتی و عذاب وجدان دارد؛ لکن به مفهوم پایان فرصت ها و انتهای راه و نابودی نیست. کسی که از صمیم دل رجوع کند و تصمیم قاطع بر جبران لغزش بگیرد، محبوب درگاه خداوند است: «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ»؛ بقره (۲)، آیه ۲۲۲.. چه عاملی از این کارسازتر که شخص گنه کار احساس کند در صورت توبه، خداوند او را دوست می‏دارد و در نظر خداوند چنان است که گویی گناهی مرتکب نشده است. امام باقرعلیه السلام در این باره می‏فرماید: «التائب من الذنب کمن لاذنب له»؛اصول کافی، ج ۲، ص ۴۳۵.؛ «توبه کننده مانند کسی است که اصلاً گناه نکرده است». «توبه» یعنی شروع زندگی پاک و سازنده و حرکت در نور و روشنایی. اگر شخص از گناه خویش می‏ترسد، باید از بالاترین گناه (یأس و نومیدی) بترسد. در پایان بار دیگر تأکید می کنیم که اگر کسی بخواهد و اراده ای جدی بر ترک این عمل داشته باشد مطمئناً موفق می شود فقط شرط اساسی آن داشتن اراده ای محکم است که در این باره در نوشته بعدی به آن خواهیم پرداخت. علاوه بر این می توان با مطالعه تجربه های موفق افرادی که مدت ها با این معضل دست و پنجه نرم می کردند و بخاطر عدم شناخت کافی یا جدی نگرفتن راه مقابله با آن و یا به هر دلیل دیگری گرفتار این رفتار ناپسند بوده اند، این احساس را در خود تقویت کرد که واقعاً خواستن توانستن است زیرا در مسیر مبارزه با این گناه، احساس ضعف و سستی کردن آفتی بزرگ است. اکنون از تمام خوانندگان گرامی چه خوب است این درخواست را داشته باشم که تجربه موفق خود را ذکر کرده تا دیگران نیز قوت قلب کافی برای مبارزه و مقابله با چنین انحراف رفتاری را پیدا کنند گر چه روشن است که می توان با یک برنامه ریزی مناسب و عمل به راهکار های ارائه شده به طور دقیق و کامل به چنین هدفی دست یافت و تجربه های موفقیت آمیز برخی افراد گواه آشکاری بر این مطلب است. بیان تجربه های موفق توسط خوانندگان برای دیگر عزیزان می تواند بسیار مفید باشد. بنابراین آماده شنیدن اظهار نظرها و بیان تجربه های موفق تمام عزیزان هستم.

persianlady.ir

در ادامه یک رهاشده از دام خود ارضایی بصورت کامل توضیح داده که چطور تونسته ترک کنه.

یادداشت های یک رها شده از دام خود ارضایی

بنده الان مشکل خود ارضایی ندارم ۴ سال است که این گناه ترک شده است .و علت اینکه اینجا این مطالب رو نوشتم احساس وظیفه بود .میخواستم با این کار از خدا تشکر کنم بنده۲۷ ساله ام و هنوز مجرد و لیسانس الکترونیک دارم. و ۴ سال پیش یعنی ترم ۴ دانشگاه این گناه را ترک کردم .

بنده از سوم راهنمایی سال ۱۳۷۷ تا ۲ سال اول دانشگاه سال ۱۳۸۵ هفته ای یک یا دو بار به این گناه مبتلا بودم . در تمام این ۸ سال فضای ذهن من گناه و توبه و انجام راهکارها بود گاهی تا ۴۵ روز گناه نمیکردم ولی باز همه چیز به هم میخورد . تمام راههای درمان رابلد بودم ولی اراده کم میآورد .

در زیر مطالبی اساسی را عرض میکنم

 

ببینید حداقل ۵۰ درصد استمنا تصویر سازی ذهنی است.یعنی خیالات ، وقتی انسان صحنه هایی تحریک کننده در بیرون را دید و ازطرفی همسری هم ندارد که با او به آرامش برسد دست به استمنا میزند و با کمک خیال و پاره ای رفتار فیزیکی به حالت انزال میرسد . که بعد بسیار زود پشیمان میشود.

بسطه به وضعیت مزاجی و خلقی و ژنتیکی افراد میل به شهوت زیاد و کم است . این وضعیت پایه است . یعنی ممکن است فردی با یک صحنه نه چندان تحریک آمیز بشدت تحریک شود و فرد دیگر زیاد تحت تاثیر قرار نگیرد.

پس گام اول خود شناسی در حذف موقعیت های تحریک آمیز است .

برای ترک استمنا ابتدا باید تمام راههایی که شما را تحریک میکند از بین ببرید. علاوه بر راههایی که از نظر اسلام حرام است مثل نگاه به نامحرم به عکس ها و فیلم ها و نوشته های مبتذل نکات دیگری نیز هست که از نظراسلام برای انسان های عادی حرام نیست ولی برای شمای که مبتلا هستید حرام است چون منجر به استمنا میشود . مثلا صحبت با نامحرم حرام نیست ولی اگر احتمال بدهید که صحبت با این نامحرم منجر به علاقه شهوانی و نگاه حرام خواهد شد صحبت با آن نامحرم برای شما حرام خواهد شد.

مثلا موارد زیر

· بودن در محیط های خلوت

· همنشینی با افرادی که در مورد مسایل جنسی صحبت میکنند.

· بعضی تصاویر تلویزیون ایران

· کنجکاوی جنسی

اگر واقعا میخواهید استمنا را ترک کنید سعی کنید خودتان را گول نزنید اگر واقعا چیزی شما را تحریک میکند نترسید وبا خود بگویید همه که نگاه میکنند تحریک نمیشوند شما به خودتان نگاه کنید.

مطالبی عنوان میشود که افراد مبتلا به خود ارضایی به خیال بافی دچار میشوند به نظر بنده این خیال بافی راخود افراد ایجاد میکنند نه اینکه استمنا کردن خیال بافی را بر اعصاب و روان تحمیل کند.

ببینید فرد سالم از دید روانشناسان فردی است که خیال او تحت نظارت عقل و منطق اوست . دانشمندان بزرگ بر اساس تخیل خود زیر سایه عقل وسایلی در ذهن تخیل و سپس آنرا اختراع کرده اند. پس خیال به نوبه خود خوب است.

انسانی که مبتلا به استمنا نیست خیال باف نیست . اگر جوانی تصاویر شهوانی را در دنیای واقع بیند و شهوت او رابسیار تحت تاپیر قرار دهد طبیعتا با یک آمیزش جنسی با همسر به آرامش میرسد . ولی وقتی جوان یا نوجوان همسری را نمی یابد دست به عمل اشتباهی میزند با تجسم صحنه تحریک آمیز در ذهن و انجام یک سری کار ها با اندامهای خود در تخیل خود آمیزش جنسی ای با جنس مخالف انجام میدهد در حالیکه در واقعیت شخصی وجود ندارد. و اینجاست که تخیل تحت سیطره شهوت در می آید و خیالبافی فرد در طول زمان تقویت میشود . هر چه انسان در این وادی تخیل فرو میرود نسبت به شهوت حساس تر میشود در جایی میخواندم که افراطی ترین افراد در زمینه خود ارضایی حتی با ترک دیوار نیز تحریک میشوند این اثر تخیل است که بدن به تخیل ورزی جنسی عادت کرده است . حقیقت این است که آمیزش جنسی آنقدر ها هم که تخیل انسان مبتلا به استمنا به آن بال و پر میدهد در عالم واقع وجود ندارد.

به هر تقدیر وقتی شما در گام اول راه های تحریک را بر خود بستید گام دوم را بردارید

گام دوم : پاکسازی ذهن از افکارو خیالات شهوانی

در این مرحله شما از بیرون تحریک نمیشوید چون موانع تحریک را بسته اید . ولی ذهن شما بر اساس همان تخیلی که بدان اشاره شد در پی کنجکاوی جنسی است .

در این مرحله باید از کنجکاوی های ذهنی به شدت بپرهیزید مثلا در پای اینترنت نشسته اید با خود میگویید من میخواهم ازدواج کنم پس کاش مطالبی را در مورد شیوه های آمیزش با همسر را جستجو کنم شما با این کار درست است که از لحاظ چشم و گوش و… تحریک نشده اید ولی عملا دارید به خیالات جنسی خود بال و پر میدهید و خود را می آزارید.

اگر دوست دارید مثل سایر مردم عادی زندگی کنید باید خیال خود را کنترل کنید. یکی از راههای کنترل خیال این است که بیکار نباشید و در زندگی روزانه خود یک برنامه ریزی ای داشته باشید . بدین ترتیب که بدانید در هر لحظه در طول روز میخواهید چکار کنید نه اینکه برای صدم ثانیه هم برنامه بریزید همینقدر که بدانید هرلحظه میخواهید چکار کنید این نوع برنامه ریزی رامیتوان در عرض ۲ دقیقه در شب در موقع خواب انجام داد.ودر برنامه ریزی تان مثلا وقتی تصمیم گرفتید ۲۰ دقیقه ورزش کنید تمام ذهن خود را روی همان ورزش کردن متمرکز کنید اگر مشکلات درسی کاری و هرمشکلی که دارید در زمانی که دارید به برنامه خود عمل میکنید کنار بگذارید. ذهن شما در بازه های زمانی مختلف روی کارهایی که برای خود تعریف کرده اید متمرکز است . سعی کنید به اموری که واقعی ترند بیشتر بپردازید . بدین ترتیب خیال شما کم کم تحت سیطره عقل در خواهد آمد.

برای انجام تمام این کارها اراده و انگیزه لازم است.

ببینید مثلا شما از امروز تصمیم میگیرید که برای همیشه استمنا را کنار بگذارید روز اول که خودتان را قطعا نگه میدارید روز دوم انگیزه شما کمی کمتر شده است .کمی مشکلات زندگی هم به شما فشار می آورد . اوضاع باز هم خوب است ولی در یک لحظه کوتاه مثلا در شرایطی که تنها هستید یا بعد از نهار با شکم پر پشت کامپیوتر نشته اید . در یک لحظه بسیار کوتاه ذهن شما یکدفعه همه چیز را فراموش میکند و دیگر در اختیار خود نیستید (نکته بسیار بسیار مهم این است که در این لحظه نگاه حرامی انجام نداده اید بلکه خیال شما به شما میگوید که تصاویر محرک پیدا کن و یه حالی ببر در ادامه تصاویر شما را به استمنا سوق خواهد داد ) خب اینجا باید یک اقدام مهم و اساسی را قبلا برای این لحظه انجام داده باشید والا یقینا شکست خواهید خورد .

آن نذر است . البته قسم هم راه دیگری است ولی قسم شکستن هم گناه کبیره است و هم اینکه در شرایطی که شهوت غلبه میکند دیگر تابع هیچ منطقی نیست.

نذر چگونه است؟

من یک نمونه صیغه نذر را برای شما بیان میکنم. مطالب زیر را اگر با اختیار بگویید( توجه کنید که باید بگویید ذهنی نیست )صیغه نذر شکل میگیرد.

برای خدا نذر میکنم که تا مثلا ۳ ماه دیگر

فیلم و عکس محرک نبینم ،نگاه به نامحرم نکنم ، پای کامپیوتر که هستم مطالب شهوانی جستجو نکنم ، عکس های زیبا از نامحرمان را در گوگل جستجو نکنم، به بدن خود به قصد شهوت نگاه نکنم ، در هیچگاه تمام عریان نشوم و حداقل شورت به تن داشته باشم .مگر برای کارهای ضروری ، به شکم روی زمین نخوابم ، به اختیار خود خیال پردازی جنسی نکنم.

و اگر این کارها را انجام دادم مبلغ مثلا ۱۰۰۰۰۰تومان به بخش نذورات حرم مطهر امام رضاعلیه السلام بپردازم.

درست است که در لحظه فوران شهوت خدا فراموش میشود ولی یقین داشته باشید در این لحظه پول دادن فراموش نمیشود و درگیری فکر بین دادن مبلغ ۱۰۰۰۰۰ تومان است یا انجام دادن استمنا.

با این نذر بر شما واجب میشود در صورت انجام هر یک از اعمال بالا در طی این مدت ۳ماهه ۱۰۰۰۰۰ به حساب نذورات حرم امام رضا در بانک ملت شعبه آستان قدس رضوی مشهد از شهر خود حواله کنید شماره حساب الان دقیقا یادم نیست . تلفنی از حرم امام رضا علیه السلام بپرسید .

و این نکته را هم توجه داشته باشید که امام صادق علیه السلام در جایی در پاسخ به فرد مبتا به عملی با این مضمون فرمودند او با اختیار خود این کار را انجام میدهد. حقیقت هم همین است چرا ما استمنا را در جلوی جمع انجام نمیدهیم و آنرا در خلوت انجام میدهیم چون با اختیار و اراده خود خلوت را پیدا میکنیم .

نکته دیگر اینکه اگر نتوانید نگاه حرام را از وجود خود حذف کنید ابدا نخواهید توانست استمنا راترک کنید چون انسان های سالم هم تا با حرام تحریک نشوند دست به گناه نمیزنند. چه مستجاب الدعوه هایی بوده اند که با یک نگاه حرام زناکار شده اند . علت این است که نگاه حرام خدا فراموشی عجیبی به انسان دست میدهد که فقط شهوت را میبیند.

نکته پایانی: با توکل بر خدا گام بردارید در هر مرحله که جلو میروید خداوند به شما آرامشی نصیب خواهد کرد که لذت آنرا خواهید چشید. چون دیگر عذاب وجدان ندارید و به خاطر او شیرین ترین لذت جسمی را کنار گذاشته اید

من فکر نمیکردم روزی بتوانم مثل تمام مردم سالم زنگی کنم ولی الان به حدی رسیده ام که ازدواج را امری عادی تلقی میکنم و اگر هم که میخواهم ازدواج کنم برای داشتن مونس و همدم و رفیقی دوست داشتنی است که میخواهم ازدواج کنم نه برای شهوت

لطفا نظرات و تجربیات خود را در این زمینه در اختیار جوانان قرار دهید.

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ستایش گفت:

    سلام .
    من ۱۷سالمه سالهاست با این مشکل درگیرم ولی تا دو سه سال پیش اصلا نمیدونستم معنی این کارم چیه؟ چه عوارضی داره متاسفانه تمام علایم رو دارم بارها خواستم ترک کنم ولی نشد حتی ۵-۴ اینکار رو نکردم ولی یهو همه چی بهم خورده، کلاغه شدم خسته شدم کارم شده گریه . من اراده خیلی قوی دارم ولی این ی کارو نمیتونم ترک کنم لطفا به دوتا سوال من جواب بدین :
    *میشه. کم کم ترکش کرد یعنی مثلا با خودم عهد کنم تو ی ماه هر ده روز دوبار این کارو. انجام بدم بعد هم ترکش کنم؟؟؟؟
    **چجوری میشه فهمید پرده بکارت سالمه …بدون نیا‌زبه تشخیص پزشک ؟؟؟؟
    تو رو خدا جواباشونو ایمیل کنین خیلی دلم میخاد ترک کنم

  2. امیر گفت:

    سلام خدمت دوستان عزیزم
    من فقط اومدم بهتون امید بدم و برم . من 6 سال بود که مبتلا بودم ولی الان 8 ماه هست که این کار رو کنار گذاشتم.
    پس عزیزان من خواستن توانستن هست . شما هم میتونید.

  3. مبینا گفت:

    خودارضایی میتونه ب پرده اسیب بزنه؟

  4. صادق گفت:

    سلام، مطلب‌های زیادی چه در انگلیسی‌ و فارسی در مورید ترک این عمل خونده ام، از کوچکی گرفتار این شدم و هنوز که ۲۵ سالمه گرفتارم ولی‌ با شدت بشتر. دلیل افزایش این عمل داشتن امکانات مانند اینترنت است که قبلاً در افغانستان نداشتم. با متخصص که صحبت کردم گفت این عمل طبیعی است و هیچ مشکلی‌ ندارد. (من فعلا مقیم یکی از کشور‌های اروپا هستم). ولی‌ من با تجارب خودم که از شدت این عمل به دست میاورم خوب آگاه‌ام که خیلی‌ مشکلات روحی و روانی بشتر پیدا می‌کنم با افزایش این عمل و همچنان خستگی و کفتگی بیش از حد که بعد از انجام این عمل نصیبم میشود. من آدم غیر مذهبی‌ هستم آیا راهی‌ غیر از توکل به خدا و مذهب دارید که نشان دهید که برای ترک این عمل موثر باشد؟ و در ضمن من متاسفانه نمیتوانم که از تصاویر فریبدهنده دور بمانم اگر میتونیستم دور بمانم حتما و به راحتی‌ قادر به ترک این عمل نیز میشدم چون قبلاً تجربه ترک این کارو برای چند ما در ازای دور ماندن از مثلا اینترنت داشته ام. ممنون میشم اگر راهنمای کنید.

  5. نسیم گفت:

    حرفاتون واقعا تاثیرگذار بود ممنون

  6. حسن گفت:

    با سلام به تمام ارادههای فولادین.
    حضرت ابراهیم اسماعیلش را برای خدا خواست قربانی کند .
    بیایم ما هم این عمل زشت را بخاطر خدا قربانی کنیم.
    از تمام گفتهاتون استفاده کرذم. از الان دیگه انجامش نمیدم. من استارت قربانی شودنشو زدم . یااااااااااااا حق

    1. مهسین گفت:

      دمت گرم .پس ما هم میزنیم استارتو به امید اون بالایی

  7. ساناز گفت:

    سلام اميدوارم خوب باشين من 20سالمه الان حدودا4ماه هس….خودارضايي روشروکردم البته اولش زياددرکيربوديم مثلا هفته اي سه بارولي الان دوماهي ميشه فقط هفته اي يه بارانجام ميديم ميخام بدونم بازم خطري منوتهديد ميکنه لطفا راهنماييم کنين

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام ساناز جان. بهتره تا اولشه زود این کار رو کنار بزاری چون عوارضش رو همونطور که خوندی کم کم خواهی دید.

  8. تارا گفت:

    سلام.من واقعا ممنونم از این اطلاعاتی که در اختیار گذاشتید.
    نمیدونم چی بگم.ینی چجوری بگم.
    من از وقتی یادم میاد این گناه رو انجام میدادم.الان 18 سالمه.احساس میکنم که با این عمل پرده بکارتمو از دست دادم.
    تا دو سه سال پیش اصلا نمیدونستم اسم این عمل چی هست چه برسه به اینکه بدونم گناه هم هست اونم از نوع کبیره.همون دو سه سال پیش واقعا میگم اصلا نمیدونستم پرده بکارت چی هست تازه زمانی فهمیدم که از بینش برده بودم.
    من از همین امروز شروع میکنم به امید خدا که ترکش کنم واسم دعا کنید.
    در ضمن تا عمر دارم مدیونتونم

  9. سیمین گفت:

    باسلام.من الان 9ساله که به این عمل زشت اعتیاد پیدا کردم.میخواستم بدونم عوارضی مثل از دست دادن زیبایی بعد از ترک کاملا جبران میشن یا نه؟

  10. مونا گفت:

    سلام.براي رفع سياهي وروشن شدن ناحيه تناسلي چيكاربايدكرد؟

  11. ثریا گفت:

    سلام.دوستان عزیز ممنون از راهنماییهای بسیار خوبتون.کاش زودتر راجع به این موضوع اطلاع پیرا میکردم.

  12. نسیم گفت:

    منم استرس پرنیان جون رو دارم.لطفا جواب بدید با گواهی سلامت بکارت خود ارضایی مشخص میشه یا نه.ار همه مهمتر روزه هایی که گرفتم یعنی همه باطل شدن؟قضای 11سال روزه خیلی سخته.

    1. بانوی پارسی گفت:

      درود
      گواهی سلامت مبنی بر سالم بودن پرده بکارت است . پس از خودارضایی جهت خواندن نماز یا روزه باید غسل کنید

  13. پرنیان گفت:

    سلام ما رسم داریم قبل ازدواج گواهی سلامت پرده بکارت بگیریم آیا دکتر تشخیص میده قبلا خود ارضایی میکردیم من خیلی میترسم

  14. masiha گفت:

    سلام مطالب عالی بود واقعا بدرد خورد ولی من ی مشکل دیگ هم دارم ک باید بادکترزنان معروف تومشهد صحبت کنم آیا کسی آشنادارید؟؟؟؟؟؟

  15. ثریا گفت:

    سلام.خسته نباشید الان برای اولین باره که میخوام در مورد این موضوع زشت با کسی حرف بزن اما متاسفانه من شاید تا 1سال پیش فکر نمیکردم اسم این کار خود ارضایی باشه 27سالمه 1ساله عقد کردم از 9سالگی این کارو انجام میدم هنوز رابطه چندانی با همسرم نداشتم که ببینم چه مشکلی دارم اما در مورد ضعف چسمانی بله.آیا اگر الان ترک کنم مشکل از نظر جنسی حل میشه تورو خدا بهم جواب بدید دوستان

    1. بانوی پارسی گفت:

      درود
      البته که ضعف جسمانی هم حل میشه اما باید کمی تلاش کنید و برنامه جدیدی برای زندگیتون داشته باشید چون شما چندین سال اینکارو میکردید و الان باید جبران بشه. بنابراین برنامه غذایی و ورزش رو حتما در کارتون قرار بدید.

    2. شیما گفت:

      ثریا خانم
      درود
      هرکاری ازاعتدالش خارج بشه آسیب رسانه.خودارضایی هم همینه .خودارضایی آشنایی با نقاط حساس بدنه و لی نباید توی این کار افراط بکنی ..می تونی خودارضایتو کمتربکنی وباشوهرتم س.ک.س خوبی هم داشته باشی . فقط اعتدال رو رعایت کن .اعتدال دراین مورد به شرایط بدنی شما مربوطه …

  16. ساناز گفت:

    سلام
    مرسی از مطالب خوبتون
    با خود ارضایی پرده بکارت پاره میشه؟ چجوری میشه فهمید؟ به غیر از پیش پزشک رفتن

    1. بانوی پارسی گفت:

      درود
      درصورتیکه چیزی درون واژن وارد شود یا با فشار زیاد به این محل امکان پاره شدن پرده بسیار بالاست

    2. ساناز گفت:

      سلام
      مرسی لطف کردید. راهی هست که بفهمم آسیب رسیده یا نه؟ کمکم کنید

  17. آرش گفت:

    سلام. ممنون از مطالب خوبتون
    آیا بعد از ترک ریزش موها هم قطع میشه؟
    چه مدت بعد از ترک ریزش موها قطع میشه؟

    1. بانوی پارسی گفت:

      درود بر شما
      بله قطع میشه اما به مرور زمان و در طی چند ماه . بهتره که از میوه ها و سبزیجات بیشتری استفاده کنید.

  18. رز گفت:

    مطالب بسیار جالبی بود متشکرم برای این مطالب اموزنده

  19. fardin گفت:

    سلام با تشکر از خدمه محترم کشتی هدایتتون راستش از 15سالگی درگیرشم میدونستم کار اشتباهیه ولی نمیدونستم چه عواقب سختی داره الا21سالمه موهام دارن ضعیف میشن ولی از امروز ترکش کردم بعداز ظهر هم میرم باشگاه . ولی امیدوارم بشه ای کاش راهی برای درمان عوارضش میگقتید مخصوصا ریزش موها

  20. elnaz گفت:

    mamnon.moshkelamo raf kard banoya par30

  21. maryam گفت:

    سلام من مریم هستم یه سوال کردم اما جوابی ندادین میخواستم بدونم ارضا شدن یا خود ارضائی باعث میشه پرده بکارت از بین بره؟
    خواهش میکنم جواب بدین

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام. اگه بدون ورود چیزی به داخل واژن این کار انجام بشه آسیبی پرده بکارت وارد نمیشه.

      1. maryam گفت:

        واقعا ممنونم ازتو مرسی خیلی استرس داشتم دوستون دارم

  22. مرسده گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر بابت مطالب خوب و آموزنده شما.
    راستش من یک مشکل داشتم که امیدوارم بتونید کمکم کنید من سالها پیش در دوران راهنمایی و دبیرستان به مدت 8سال دچار این عمل زشت بودم بعد از اتمام درس سعی به ترکش گرفتم و با ادامه تحصیل و رفتن به سر کار و حتی انجام شیفت اضافه سعی بر ترکش داشتم که تا حدودی موفق و بالاخره 7سال پیش با توبه و استغفار به درگاه ایزدی اونو کامل ترک کردم و بعد از دو سال هم ازدواج کردم ولی بعد از گذشت 2سال از زندگی زناشویی یکباره دچار سردی مزاج شدم و به شدت از همبستری با شوهر متنفر شدم بعد از مراجعه به پزشکان مختلف نتیجه نگرفتم و تا حدودی سعی کردم که تحمل کنم و الان بعد از گذشت 5 سال از زندگی زناشویی مشکلم حل نشده آیا این سردی و مشکل در روابط زناشویی تاثیرات اون کار زشت و ناپسند بوده و آیا با توجه به اینکه 7 ساله اونو ترک کردم هنوز اثراتش در من باقی مونده یا نه از کجا باید بفهمم که مشکلم چیه ؟ من تو زندگی مشترکم به جز این مورد مشکل دیگه ای ندارم ولی همسرم به شدت با اون مشکل داره و اعتراض میکنه که چرا من یکباره اینطور سرد شدم لطفا راهنماییم کنید و برام ایمیل کنید در این صورت یک عمر دعاتون میکنم . باز هم ممنون

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام. خواهش میکنم.
      بنده اطلاعات چندانی ندارم فکر نمیکنم ربطی به خودارضایی داشته باشه. شاید منشا فکری داشته باشه. اضطراب یا تغییر رویه زندگی یا گاهی یک بیماری سخت باعث سردی مزاج میشه. از داروهای گیاهی استفاده کردی؟ قطره گل سرخ باعث افزایش میل جنسی میشه. میتونی از عطاری تهیه کنی. یا حتی غذاهایی که طبع گرم دارند . شکلات ، قهوه، عدس و…
      اما بازهم نزد یه پزشک مشاور ازدواج یا خانواده برید بهتره. سعی کنید شوهرتون رو متقاعد کنید که این مشکل دست خودتون نیست ولی قابل حله. باید هردوتون با صبر و شکیبایی تلاش کنید تا این مشکل حل بشه. امیدوارم که هرچی زودتر حل بشه و حتما خبرش رو بهمون بدید.

  23. فرهاد گفت:

    من که نتونستم بعد سالها ترک کنم فقط وفقط راهش ازدواجه

  24. حمید گفت:

    سلام مجدد
    من برای رفع ریزش موهام مدت 2ماه سر خود و بدون مشورت با پزشک قرص های فیناستراید 1 میلی رو مصرف کردم.دقیقا بعد از مصرف 2ماه اونا بود که ریزش موهام به شدت زیاد شد.برا همین دیگه مصرف نکردم.اینارم برا این گفتم که نکنه شاید به ریزش موهام ربطی داشته.ولی این قرص برا جلو گیری از ریزش مو هستش.اما در من کاملا بر عکس عمل کرد.بازم ازتون خواهش میکنم کمکم کنید.ممنون

  25. حمید گفت:

    با سلام و تشکر فراوان از وب سایت عالیتون
    باید بگم من واقعا زندگی رو که الان دارم مدیون شما و مطالب این وب سایت عالیتون میدونم.من مدتیه که استمنا رو ترک کردم اما عوارضی که بر جا گذاشته ریزش موهام بود.به طوری که خیلی موهام نسبت به قبل کم پشت شده و شدیدا از این بابت ناراحتم و درد روانیه شدیدی از این بابت میکشم.و اصلا نمیتونم این تغییر رو تحمل کنم.میخواستم این موضوع رو با شما در میون بذارم تا اگه لطف کنید بهم بگید ایا راه چاره ای وجود داره که موهام به حالت عادی و قبلیش بر گرده؟تو رو خدا کمکم کنید من خیلی از این بابت رنج میبرم.خواهش میکنم جوابشو بهم ایمیل کنید.باتشکر و سپاس فراوان

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام دوست عزیز. تبریک میگم .این همت خودتون بوده که تونستید اینکار پرارزش رو بکنید. باید بگم که ریزش موهاتون ربطی به ترک استمنا نداره و احتمالا همونطور که خودتون گفتید قرصی مصرف کردید یا ممکنه عوامل دیگه ای داشته باشه. به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

  26. یگانه گفت:

    چرا جواب منو کسی نمیده؟

  27. یگانه گفت:

    سلام من یک دختر ۱۶ ساله هستم و دقیقا مثل رویا اما من از ۸ سالگی این کار رو میکردم و از دو سال پیش میدونستم که این کار گناهه و حتی گناهش از زنا هم بدتره اما نمیدونستم که چطوری ترکش کنم و واقعا از این مساله رنج میبردم اما نه میتونستم به دوستام و یا حتی خانوادم این مساله رو در میون بذارم و توی اینترنت خیلی در موردش جستوجو کردم اما تا همین امروز که این سایت رو پیدا کردم هیچ متلب دیگه ای نخونده بودم.واقعا خدا خیرتون بده با این مطالب خوبتون واقعا کمکم کرد و من تنها کاری که تونستم واسه ترک این کارم بکنم نذر کردن بووود که امیدوارم انشالله جواب بده واااااااااااقعا ممنون

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام یگانه جان. هیچوقت امید خودتو از دست نده . اگه بتونی به یه پزشک روانشناس بری خیلی بهتره که بتونه راهنماییت کنه راحتتر ترک کنی.

  28. maryam گفت:

    slm kheili mamnun az inhame etela ate khub
    soale man ine man tahala khod erzaei kardam hata ba jense mokhalef ham in karo kardam ama dokhul surat nagerefte in kar age ziad bashe baes mishe ke parde bekarate man az bein bere??
    mamnun misham age javabe dorostro beman bedid
    man az in karam pashimunam va alanam kheili negaranam ke etefaqi oftade bashe
    khahesh mikonam javabe dorosto bem bedin

  29. masoud گفت:

    به نام خدا
    حدیث از امام علی(ع) داریم که میگه اگر کسی نفسشو مشغول کاری نکنه این نفسه که اونو مشغول کاری می کنه
    به نظر من اگر کسی طبق برنامه ی خدا پیش بره (نماز بخونه روزه بگیره وماهواره هم نگاه نکنه و…)
    ممکن نیست که گناه بکنه اما حالا که این کار مثل یک ویروس افتاده تو جونمون 1-باید توبه کرد(100بار اگرتوبه شکستی باز ای…)2-حداقل نمازمون رو بخونیم 3-زمان بی کار برای خودمون ایجاد نکنیم
    وعاشقنه زندگی کنیم ولی ازخدا بترسیم
    برای آقا امام زمان دعا کنیم که همانا ظهور او یعنی برطرف همهههه ی مشکلات

  30. محمد گفت:

    سلام می خواستم ببینم آیا همه مشکلاتی که ایجاد شده بعد از ترک برمیگردد.اگر بر رمی گردد چه مدت زمان طول می کشد. و اگر بر نمی گردد آیا همه این مشکلات ایجاد شده برتمی گردد یا فقط بعضی از آنها. لطفا نام ببرید. در ضمن از با توجه به منابع معتبر و دکترانی که در این قضیه چیزی می دانند پاسخ من را بدهید. چون خودم این مشکلات را دارم.
    لطفا اگه میشه علاوه براینکه جواب را در سایت قرار میدهید به ایمیلم نیز ارسال کنید.

  31. iman گفت:

    همیشه به یاد خدا بودن خوبه اما بعضی وقتا فشار روحی جسمی واز همه بدتر اعتیاد ذهن همه چیز را فراموش میکنه نمیشه دیگه. ارادت دست ذهن واحساست هستش اون تورا به جلو میکشونه مدتی ترک کردم اما روی اخلاقم تاثیر بدی گذاشت زندگی واسم سخت بود زود عصبانی میشدم به همه گر مدادم داشتم داغون میشدم .من نمیدونم واقعا بعد ازدواج این مسئله حل میشه ؟

  32. ziba گفت:

    متاسفانه خیلی از جوونا به این مشکل گرفتارند مخصوصا کسانی که امکان ازدواج یا تجربه رابطه جنسی رو ندارن اما چیکار باید کرد وقتی گرسنه هستیم غذا می خوریم وقتی تشنه ایم آب می خوریم وقتی روزه ایم بالاخره افطار می کنیم اما وقتی نیاز جنسی داریم و امکان ارضاش نیست مثل کسی هستیم که دایم روزه است آخه مگه میشه؟.. به نظر من گناه نداره خدا خودش میدونه و آگاهه .. اما ضرر قطعا داره…

  33. saeed گفت:

    باسلام مجدد در حوزه آسيبهاي اجتماعي و رفتاري ودر مرحله مشاوره در خدمت گروه مديريت محترم سايت و اعضا محترم هستيم.

  34. حدیث گفت:

    دلتون خوشه اینجا نشستید ونوشته اید که چه ضررایی داره . فکر کردین کسانی که این کارو می کنند از این کارشون خوشحالا .فکر کردین خیلی راحته .وقتی زمینه ازدواج فراهم نیست وقتی نمی تونه شرایط زندگی رو تحمل کنی ومشکلات بهت فشار میاره …. از قدیم گفتن چوب خورده می دونه کتک چه دردی داره .خسته شدم می فهمی کم آوردم

    1. بانوی پارسی گفت:

      میدونم عزیزم

  35. روانشناس گفت:

    باید به عرض دوستان برسونم که در حال حاضر علم پزشکی و روانشناسی هیچ دلیلی دال بر مضر بودن خود ارضایی پیدا نکرده! و هم اکنون در روانشناسی خود ارضایی رو یک عمل کاملا طبیعی در پاسخ به تکانه های جنسی میدونن! طبق امارها بالای 95 درصد از مردم دنیا این عمل رو انجام میدن اما به هم نمیگن! و ترک کردن اون دقیقا مثل این میمونه که به یک شخص متاهل بگن سکس نکن! یعنی به همون اندازه سخته! دوستانی که سعی کردن ترکش کنن میدونن من چی میگم! من کاری به نظرات مذهبی ندارم چون این مربوط به اعتقادات دوستان میشه ومن براشون احترام قایلم. من تحقیق زیاد کردم تو متون علمی روز و بهتون میگم که از نظر پزشکی هیچ دلیل علمی دال بر مضر بودن خود ارضایی برای بدن وجود نداره! چوناگر اینطور بود همه ما الان بیمار و علیل بودیم! به عبارتی اگر قبول کنیم برا بدن مضره پس به ناچار باید بپذیریم که سکس هم برای بدن ضرر داره! که میدونیم اینطورنیست! در واقع خود ارضایی چیزی نیست جز سکس خیالی.. البته این نکته رو تذکر بدم که سعی کنید هنگام خود ارضایی از تخیلات و تصورات منحرف استفاده نکنید(مثل بچه بازی، سکس با محارم،و یا سایر انحرافات) از تصاویری استفاده کنید که براتو منع اخلاقی یا مدهبی نداشته باشه، به عبارتی سعی کنید در عالم خیال هم از قواعد اخلاقیتون پیروی کنید! (مثلا با همسر یا دوست خیالی خودتون) از نظر روانشناسی هم در بعضی مواقع که شخص دچار مشکلاتی شده باشه حتی این عمل رو بهش تجوبز میکنن. درصد بالایی از اشخاص(مخصوصا مجردها) چه برای خانمها و چه آقایون علی رغم تمام تلاشهاشون دوباره سراغ این کار میرن و تنها چیزی که اینبار عایدشون میشه احساس گناهیه که باهاش در گیرن. اما اگر به این موضوع به عنوان گناه و انحراف نگاه نکنید احساس گناه نخواهید داشت! این به خودتون و اعتقادتون بستگی داره… از نظر روانشناسی هر عملی که به شکل تکراری و اجباری انجام بشه وسواسه و اختلال روانی محسوب میشه (مثلا 4 یا 5 بار استمناع در روز) واونوقته که باید این مورد درمان بشه.

    1. mahdi گفت:

      سلام خدمت همه دوستان
      اینکه تو کتابای روانشناسی وپزشکی این عمل رو مضر اعلام نکردند؛ رو نمیدونم ولی از نظر عقلی با توجه به گفته های خودتون استمنا یه جور رابطه جنسی خیالیه و به طور معمول ذهن انسان ایده ال گراست ودر خیالات خودش بهترین شریک جنسی وبهترین حالت رو تصور می کنه؛ویا هر دفعه اونا رو عوض کنه(تنوع طلبی ) تا اینجا مشکلی برای شخص بوجود نخواهد امد ولی بعد از ازدواج ؛ذهن شما با واقعیتی روبروست که با ایده ال گرایی هایش متفاوت است یعنی اینکه نمیتواند تنوع طلبی کند نمیتواند برخی از حالات را تجربه کند و این امر باعث سردی ونارضایتی شما وهمسرتان در سکس شده وطبعا زندگی خوانوادگی شما را مختل خواهد کرد
      در استمنا اگر چه به ظاهر اندام های تنلسلی ارضا میشوند ولی باید توجه داشت که اندام های دیگر نیز به ارضا شدن کمک میکند مثلا در اقایون چشم ها و حس لامسه ودر خانم ها گوشها که ناکامی این اندامها سبب ایجاد نارضایتی در جسم وروح شما خواهد شد.
      علاوه انکه عوارض ذکر شده در مقاله فوق به طور تجربی ثابت شده

    2. saeed گفت:

      عزيزم شك نكن كه اين كار از لحاظ علمي ثابت شده كه بيشترين آسيب رو به بدن ميزنه. هر بار كه فرد تلاش بر ارضا شدن بوسيله افكار يا ديده هايش را ميكند ميليونها بار منفي بر سلولهاي مغزي خود وارد ميكند. مهمترين آسيب جدي ايجاد اختلال در قوه هپاتنيك مغزي وبروز ضعف اندامها ولرزش اندامهاست و…..

  36. sara گفت:

    be nazaram rahkaraton bi maniye harki ke khod erzayi mikone rabete jensi nadashte payame man be hame dokhtar pesara ine ke zendegiro rahat begirin va ye sharike khob bara khodeton peada konin ta takhliye shid ta har doton be aramesh beresid chon in haghe mosalame shomast hamontor ke kheali chizaye dige ye inja haghe mosalametone

    1. saeed گفت:

      شايد اين راه حل باشه ولي اگر بي احتياطي كنيد عوارض بسيار بدتري خواهد داشت.

  37. مهسا گفت:

    توی این مطلب به آقا پسرا توصیه شده که به عکس زنهای زیبا نگاه نکنن، ولی پائین همین مطلب بلافاصله آموزش آرایش زنانه اون هم با کلی عکس هستش که این دقیقا با همه اون حرفا کاملا متضاده.
    لااقل از خودتون شروع میکردید. طرف میاد یه مطلب علمی بخونه، بعد میبینه توی همون صفحه نقضش وجود داره.

  38. منتقد روز گفت:

    باسلام از مطالب مفید و راهنمایی هاتون
    در مورد رفع این مشکل اشاره به ازدواج در نخستین فرصت کردید اگرچه این که ازدواج می تونه در رفع این مشکل بسیار کارساز باشه کاملا صحیح است اما باید سعی کرد از طریق روشهای علمی وعقلی و سایر روشها در این مورد اقدام کرد چون با وضعیت کنونی جامعه ما که ارضای نیازهای جنسی فقط در چارچوب ازدواج ایده آل و پسندیده است و همچنین با توجه به شرایط اقتصادی کنونی جامعه ایرانی و بیکاری و تورم و سایر مسایل تا یکی دوسال آینده ازدواج رویایی بیش نخواهد بود بنابراین بی شک جوانان ما می دانند که باید ازدواج کنند اما آیا می توانند جای بحث دارد!!!!
    با تشکر

    1. بانوی پارسی گفت:

      درود بر شما منتقد گرامی. موافقم ازدواج واقعا سخته تو این موقعیت. اما چه میشه کرد وقتی موقعیت ازدواج نباشه باید به فکر سلامتی و زندگی آینده باشیم. اگه کسی بخواد بخاطر سلامتیش تلاش کنه مجبوره کمی سختی بکشه

  39. سینا گفت:

    سوالم اینه که آیا فقط از نظر روانشناسی قابل درمانه یا اینکه مصرف داروی خاصی هم موثره؟

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام . خودارضایی یک بیماری روانی محسوب میشه بنابراین برای ترک این کار از نظر روانشناسی میشه روش کار کرد. فقط میتونید از نظر دارویی یا تغذیه ای از چیزهایی استفاده کنید که تحریک جنسی رو کاهش بده و این مسئله روی رابطه دوطرفه جنسی هم تاثیر میزاره. و کلا میل جنسی رو کاهش میده

  40. سینا گفت:

    سلام
    با تشکر از مطالب مفیدتون.من الان 30سالمه و تقریبا 15ساله که این مشکل رو دارم.یه مسئله که وجود داره و اصلا بهش اشاره نشد( در مورد خودم) اینه که اکثر اوقات که این کارو انجام میدم مطلقا به خاطر ارضای شهوت نیست بلکه حس میکنم یه موج استرس و نا آرامی همه وجودمو در بر میگیره اینقدر که اصلا آرامش ندارم ،استرس و آشفتگی محض.شاید باورتون نشه اینقدر کنترل روحیات و روانم سخت میشه که مجبورم به هر ترتیب شده اون کار رو انحام بدم. چون بعدش به یه آرامش نسبی دست پیدا میکنم البته عذاب وجدان همچنان وجود داره ولی کاملا آروم میشم .گاهی وقتا برا اینکه بتونم به کارام برسم مجبورم برا انجام این حرکت زشت برنامه ریزی کنم.

    1. masoud گفت:

      سینا جان دوست من خیلی دوست دارم تو رو برای اینکه می دونم ته دلت می خوای این کارو دیگه
      نکنی اما به دلیل همین چیز هایی که گفتی یه جورایی شکست می خوری اما فکر نمی کنی که خدایی
      که عاشقه تو فراموش کردی به دنبال چی میگردی بزار یه حدیث قدسی که از طرف خداست
      بگم
      خدا میگه ای فرزند آدم: هر زمان که مرا بخوانی وبه من امید داشته باشی تمام آنچه که بر گردن
      توست می بخشم واگر به وسعت زمین همراه با گناه به پیش من آیی من به وسعت زمین همراه با
      مغفرت به نزد تو می آیم مادامی که شرک نورزی و اگر مرتکب گناه شدی به نحوی که گناهت به
      مرز آسمان برسد سپس استغفار کنی تو را خواهم بخشید
      از خدا می خوام که تمام مشکلات جونا حل بشه
      در ضمن خدا میگه دوست داشتن من ودنیا با هم جمع نمی شه راستی ما کدومو شو انتخاب می کنیک

  41. Nona گفت:

    Kheyli kheyli mamnunam az in etelaati ke dadin motasefane bazi az khunevadeha injur masael ro matrah nemikonan ke ruye bache baz nashe vali in kheyli eshtebahe be nazare man injur chiza ro bayad be bachehamun dar hade mahdudi tu sene monasebeshun tozih bedim bedunan ke mortakebe in gonaha nashan ,kasiro mishnasam chon nemidunest pardeye bekarat vujud dare dar alate tanasolish khodesh pare karde pardasho,kholase mamnunanm az matalebe amuzandatun

    1. بانوی پارسی گفت:

      بله متاسفانه اطلاعات ما در این زمینه بسیار پایینه و این باعث میشه ک خیلی ضرر کنیم

  42. مریم گفت:

    سلام خود ارضایی به مرور زمان پرده بکارت از بین می بره؟

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام. در خود ارضایی اگه به پرده فشار وارد نشه ، خیر

    2. مونا گفت:

      با سلام. بله باعث نازک شدن و از بین رفتن رفتن زودرس میشه! احتمال زیاد شما تا حالا بکارتتون رو
      از دست دادین

      1. منتقد روز گفت:

        با سلام
        لطفا علمی صحبت کنید چون بیان غیر علمی هیچ کمکی به حل مسایل و مشکلات نمی کنه بلکه باعث دلزدگی و ناامیدی در حل این مشکل میشه…
        با سپاس

      2. پدرام گفت:

        سلام دکتر مونا میگم چند ساله دکتر شدی و مگه مریم خانم رو دیدی
        که همینطوری نظر میدی

      3. بانوی پارسی گفت:

        مونا جان اصلا اینطور نیست عمل خودارضایی اگه چیزی در آلت فرو نره که بکارت رو از بین نمیبره !! اصلا چیزی به نام نازک شدن پرده بکارت وجود نداره

      4. امیر گفت:

        سلام مونا خانم البته تجربه بالاتر از علمه ولی لطفا با دلیل علمی جواب مریمو بدید و باعث
        شوک وارد کردنو ناراحتیو نامیدی نشید .بنظر من اشتباه میکنید پرده بکارت اگه فشار داخلی وارد
        نشه پاره نمیشه..البته جنس ایرانی زیاد اعتباری نداره ولی..چیزی نیست که به مرور زمان ساییده بشه
        و نازک بشه و از بین بره..

  43. اشنا گفت:

    مهم نیست که ریطی به دین داره یا این کار گناهه یا نه ولی یه سوال تا کی؟ تا کجا؟ اصلا من مگه ادم نیستم مگه من حق یک زندگی خوب و سرشار از محبت و عشق رو ندارم من خسته شدم 8 سال دیگه بسه میخوام به درسم ادامه بدم میخوام ثابت کنم که بهترینم چون تنها یک بار بدنیا میام و مث منی دیگه بوجود نخواهد اومد
    به خاطر یه زندگی خوب و پر از موفقیت و امید فقط و فقط همین

  44. رویا گفت:

    سلام.من یه دختر 17 ساله هستم که از 9سالگی این کار رو انجام میدم.اما الان،فقط چند ساعته که فهمیدم این کارم خودارضایی بوده و از نظر دینی حرام بوده.یعنی قبلا فقط به چشم یک تفریح عادی به آن نگاه میکردم و اصلا فکر نمیکردم خودارضایی باشه!!الان واقعا تصمیم به ترک دارم.خیلی از علائمی رو هم که گفتید دارم.ضعف بینایی،کم بودن حافظه،استرس و افسردگی.من واقعا خیلی نگرانم و نمیتوانم در این مورد با کسی حرف بزنم.الان هم خیلی حالم بد است که این موضوع را فهمیدم…تنها کاری که توانستم بکنم اینه که در اینترنت در این مورد جستجو کنم،چون نمیتوانم با دوستام یا خانواده دربارش صحبت کنم.
    سوالم اینه که من در آینده در روابط زناشوییم دچار مشکل خواهم شد و ناتوانی جنسی خواهم داشت؟اگر الان درمانش کنم،ممکنه در آینده دچار مشکل نشم؟

    1. بانوی پارسی گفت:

      سلام دوست عزیز. خیلی خوبه که متوجه شدی کارت اشتباه بوده و تصمیم گرفتی ترکش کنی. هروقت که این کارو ترک کنی، کم کم علائم اونم از بین میره. در آینده هیچ مشکل جنسی نخواهی داشت فقط سعی کن هر چی زودتر ترک کنی.
      نگران نباش . موفق باشی

      1. رویا گفت:

        خیلی ممنونم…واقعا امیدواری ِبزرگی بود :)
        نمیشه اینجا جاهایی رو به عنوان روانشناسی و مشاوره آنلاین معرفی کنید که ما بتونیم راحت تر صحبت کنیم و سوالامونو دقیق تر بپرسیم؟
        خیلی ممنون از شما…

        1. بانوی پارسی گفت:

          خواهش میکنم. سایت دکتر رهام صادقی هست که میتونید سوالات خودتونو بپرسید.

  45. sepyda گفت:

    سلام لطفابگوید مکن چگونه اینکارراترک کنم ازسن 11سالگی تاسن33سالگی به این گناه آغشته شدم وهردفعه ترک می کنم به یک ماه نشده باز شروع می کنم خودم خسته شدم.

    1. بانوی پارسی گفت:

      درود بر شما. اول اینکه شما خانم هستید یا آقا؟ ازدواج کردید؟

  46. aidin گفت:

    ایا در اقایان زود انزالی هم درمان میشه؟

  47. حسین گفت:

    با سلام کدام حیوان دیده شده که با غیر از هم نوع خودش و غیر هم جنسش جفت گیری کنه یا خودش را ارضاء کنه تنها یه حیوان دیده شده که هم جنس بازه اونم خفاش هست واقعا اونهایی که با بازی با الت خودشون خودشون را ارضاء میکنند باید بدونند که این یک عمل نه انسانی بلکه حیوانی هم نیست به این ایه قران مجید میرسیم که انسان به جایی میرسد که که از حیوانات هم پست تر میشود و فقط اینگونه انسانها با تحریم بی توجهی ممکنه برگردند والا هر چی لی لی به لالاشون بزنی هی ناز میکنند که ما بیماریم نه بابا تو بیمار نیستی تو از حیطه انسانیت دور شدی رفتی زیر حیطه حیوانیت همین و بس حالا میخوای بوکسور باش یا هر کس دیگه اصل اینه که تو راهی میری که هیچ حیوانی طی نکرده

  48. zhedanmehdi@yahoo.com گفت:

    آیا عوارضش بعد ازترک از بین میره یانه
    جوابو برام بفرستید

    1. بانوی پارسی گفت:

      با سلام و درود برشما. پس از مدتی ترک عوارض آن هم کم کم از بین می رود.

  49. آشنا گفت:

    با سلام:
    اراده انسان چه قوی تر باشد در زندگی به هر پیروزی که بخواهد می تواند دست پیدا کند.
    مطالبی که در مورد خود ارضایی ارائه داده بودید بسیار مطالب جالبی بود. ان شاء الله که این مطالب روی انسان ها تأثیر گذار باشد.
    راستش را بخواهی من قبلاً این عمل زشت و غیره انسانی را انجام می دادم اما پس از مدتی با توسل به ائمه اطهار و توکل بر خداوند و اعتقاد دینی و اراده شخصی خودم توانستم این عمل را ترک کنم. و در حال حاضر خدا را شکر می کنم که روحیه ای شاد و جذاب دارم به خاطر دوری جوستن از این عمل…
    به امید روزی که همه جوانان از این عمل زشت دوری کنند.
    باتشکر

    1. david گفت:

      سلام دوست عزیز من می خوام از شما بپرسم شما غذا نمی خورید. تنفس نمی کنید. نمی خوابید. استفحام نمی کنید و نیاز های دیگرتون رو برطرف نمی کنید. میشه 3 دلیل بیارید که ثابت کنه این عمل زشت و کثیف هست؟ کجای این مسئله زشت انم یک نیازه که متاسفانه در مملکت ما با توکل به همین ائمه که شما از اون صحبت کردن مکانی برای توجه به اون ساخته نشده مثل یک رستوران که وقتی گرسنه هستین میرید غذا می خورید. خواهشن علم رو با دینتون به لجن نکشید. بحث علمی و هم هملی حرفی دارید سریع به دین ربطش ندین. با ادله و صحت موزن صحبت کنید. خیالاتی و رویایی نباشید. هیچ ائمه ای نیست که به شما کمکی کرده باشه اگه بود وضع مسلمونای جهان این نبود. هر بلایی که سر آدما می اد مسئولش خودشه و چاره اون هم دست خودش البته با کمک خدا. به جای اینکه به ائمه بچسبین به یاد خدا باشین بهترین دوست بی واسطه خود خداست نه ائمه و نه کتاب و نه دین. در اسلام گفته شده عمل نیک انجام بدین تا به خدا نزدیک شوید. همانند نماز که قبلش می گن 2 رکعت نماز صبح می خوانم به قصد نزدیکی خدا همین کلمه یعنی کفر چون خدا از رگ گردن هم به ما نزدیک تره و یک جورایی اصلا توی وجود ماست. توجه داشته باشین در یک دین دیگه اسم نمیارم تا فکر ناجوری نکید گفته شده عمل گناه انجام ندهید تا از خدا دور نشوید. هر دوی این جمله یک معنی با 2 مفهوم کاملا متفاوت رو می دن یک میگه ما دوریم و با عمل نیک نزدیک می شویم و دیگری می گه ما نزدیک هستیم و با اعمال اشتباه دور می شویم همین 2 جمله رو روش فکر کن تا به 3 نکته اساسی برسی من دیگه چیزی نمی گم چون سریع رگ گردنتون باد می کنه بی فکر منطق می گید نشر اکاذیب داره می کنه.

      1. مهدی گفت:

        سلام دوست عزیز
        من مطلب رو خوندم و نظرات بچه ها رو هم دیدم ولی نظر شما یکم منو آزرده کرد .
        بنظر میرسه این مطالب رو با یه پیش ضمینه بد از دین دارین بیان میکنین نمی خوام در مورد شما قضاوت کنم و شما رو متهم کنم ولی حرفهایی که زدین بیطرفانه نیست در صورتی که دوست دیگه ای رو دعوت به نگاه آزاد می کنین و کمی هم بازی با کلمات میکنین حتی تعبیر و تفسیر نا مناسبی رو هم ارائه کردین از نیت نماز .
        در دین هیچ اجباری نیست یه راه زندگیه از طرف خدا و انسانهای شاخصیه که راه درست رو دارن به ما نشون میدن انسانهایی که برگزیده هستند از جانب خدا ، رسول خدا هم به قرآن و عترت دعوت کردند در زمان بعد از خودشون .
        انسان ساخته شده از جسم و روح و ابعاد وجودی دیگریه که ، لازمه همشون با هم برنامه ریزی و سازماندهی بشن و دستور العملی که برای جسم مناسبه ، قرار نیست برای روح هم مناسب باشه .
        هیچ وقت آفریده ی خدا رو با ساده انگاری و نتیجه گیری های پیش پا افتاده به سخره نکشیم ، هر ابزار پیچیده ساخته دست بشر رو که بررسی کنیم متوجه حجم عظیم محاسبات اون میشیم ، چطور به راحتی در مورد انسان میتونیم نتیجه گیری بکنیم .
        توسل ، دعا ، نیایش ، نذر و نیاز ، همه عنایت خود خداست به انسان وگرنه با محاسبات ما نمیشه انسان مادی رو به سر منزل مقصود رسوند .

      2. مرد جوان گفت:

        اولا كه همه جاي دنيا مردم دين دارن و با كتابها و بزرگانشون زندگي ميكنن دوما كه همين خدا كه ميگي از طريق همين بنده ها كه ما بهشون ميگيم ائمه از راهش شناخت پيدا كرديم و سوما شما كه ميگي يه خواسته يا يه نيازه چرا وقتي كه بچه بوديم اين كارو ميكرديم حتي از خدا هم خبري نداشتيم بعد از اينكه ارضا ميشديم اعصابمون ميريخت به هم هي فكر ميكرديم كار بدي كرديم و از خودمدن بدمون مي اومد بابا يه نيازي از خودمون براورده كرده بوديم اما انگار دنيا رو سرمون خراب شده حتي وقتي كه جنتا از دوستاتم خيلي راحت ازش حرف ميزدن كه انگار به قول شما يه نياز عاديه بازم دوست داشتي اينه حموم بخار بگيره كه چشمت تو چشم خودتم نيوفته اين كار بده و اين يه حقيقته هر كس كه تونست جلو خودشو بگيره از بقيه جلو افتاد و تو زندگيش كم نياورد يه جورايي تكليفش با خودش معلومه سر در گم نيست به اميد اراده هاي قوي يا حق

        1. پدرام گفت:

          سلام
          در پاسخ مرد جوان شما باید از روی چیزی عمل کنید که دیده باشی خونده باشی
          تنها چیزی که ما الان داریم قران و اونم گفته که ففقط به خدا توکل کنید
          امامان معصوم ادم های خوبی بودن و رفتند خیالت راحت تا به خدا توکل نکنیم
          مشکلمون حل نمیشه برو بشین دو رکعت نماز بخون ببین چقد اروم میشی
          صد درصد با حرف های داوید موافقم

      3. امیر گفت:

        با سلام به همه جوانان عزیز. در جواب دیوید باید عرض کنم :برادرم من به شخصه به نظرات شما
        و بقیه دوستان احترام میزارم.چون باورای شماست و هر کسی عقیده خودشو داره.ولی باید یه چیزیو روشنتر کنم. همه چیز نماز خوندن نیست و نیتی که برای خواندن نماز میکنیم طوری که شما میگید نیست .مثلا دو رکعت نماز میخوانم برای رضای خدا نه نزدیکی به خدا..ودر مورد نظری که در مورد ائمه گفتید بنظرم شما ائمه رو نشناختید و چیزی نمیدانید ازشون..منم مثل شما چند سال سابقه مبارزات آزادو دارم ..و مثالی میزنم بنظر
        شما یک فرد عادی برای قهرمان شدن در بوکس نیاز به یک الگو یا مربی نداره؟ائمه هم نقش مربی و
        رهنما رو داره..و عمل کردن به گفته هاشون باعث سعادتو موفقیت است چون با علم محض گفته شده
        اس. من به شخصه از پیروی اهل بیت بودن هیچ ضرری نکردم و بیش از پیش ادامه میدهم.
        متاسفانه به جرات میگم شما ازدین چیزی نمیدونید..دیدتون بستس نزارید دلایلی باعث بشه گمراه شید چون
        تمام فریبهای شیطانی با دلایل و استنباطهای منطقی هست. پس دلیلو منطق بی اساس نیارید…ما چاره ای نداریم جز اینکه با هر شرایطی خویشتن دار باشیم و و برای رضای خدا بنده باشیم یعنی اطاعت امر الهی
        خودش همه چیزو میبینه و علم ما در حدی نیست که دلیل بیاریم برای گناه و تبرئه کنیم خودمون رو. هر چیزی که حرامه برای خود صلاح انسانه و اجباری نیست. همه آزادند ولی انسان با حیوان فرق داره
        چون با عقل زندگی میکنه نه غریضه…توکل بر خدا یا علی

      4. مهسین گفت:

        واقعا برات متاسفم.بجای این نظرات چرتوپرت بری بمیری بهتره.زنده بودنت باعث میشه جامعه رو به گندبکشی.هرررررری

  50. david گفت:

    با سلام
    مرسی از مطلبتون
    من هم این عادت رو دارم. اما هیچکدوم از عواملی رو که گفتین یعنی موارد علائم بیماری را قبول ندارم چون که بنده با وجود این بیماری ساعت ها مشغول کار هستم فقط یک شیفت کاری من 12 ساعت است و 24 ساعت می تونم استراحت کنم که تو این 24 ساعت غرفه ای که دارم رو اداره می کنم. و نیز ورش می کنم ورزش من بوکس و چندین سال هم هست که پیوسته اول می شم. و البته در دانشگاه هم درس می خونم. بنده 30 سالم هست. از نظر قدت جنسی هم میل بسیار بالایی دارم و همینطور خیلی دیر ارضا می شم. و همه اینها حرف گزاف نیست چون همشون رو می تونم ثابت کنم. البته همین مساله که خیلی دیر ارضا می شم خیلی بیشتر من را رنج میده و اکثر پسر ها فکر می کنند خیلی خوب و خیلی ها حتی قرص هم می خورند. ول بنده یک نظر متفاوت دارم و به همین خاطر هست که با دیگران فرق می کنم. درست که من یک بیمارم اما بدونید دید هر نفر به هر مساله ای باعث میشه اون بیماری هیچ به نظر بیاد. از نظر پزشکی حرف شما کاملا درست است اما در مساله روانشناسی نه. شما در زمانی که در حال ارضا هستین تمامی قدد درونی و تمامی حواس ها در حال لمس و تجسم چیزی غیر واقعی هستند که در این زمان به طور مشابه مغز قدرت تمرکز به چندین کار رو نداره اما در زمان تجسم یک سکس مغز نقش بسزای در تجسم یک جسم از جنس مخالف دارد و اونرو تصویر سازی میکنه که صد البته با نظریات علم پزشکی این عمل مغز مطابقت نداره. مثلا شما هیجوقت نمی تونید هم حرف بزنید و هم بنویسید. یعنی 2 تا کار رو همزمان در قدرت مغز نیست. اما تو این قضیه فرقی به وجود می آید که روانشناسان بر این باوند که باعث تقویت قدرت تخیل انسان می شه.
    با تشکر

    1. سعید گفت:

      راه های کنترل و روش های کم کردن و از بین بردن قوای شهوت و تمایلات جنسی زناشویی برای جوانان مجرد:
      باید دانست زمانی که خداوند شهوت و تمایلات زناشویی را برای بقای نسل در وجود انسان قرار داد و برای کنترل و ارضای آن ازدواج دائم را قرار داد و به آن سفارش بسیار نمود و هنگامی که شرایط برای ازدواج دائم فراهم نبود، برای اینکه ایمان و پاکدامنی انسان لطمه نخورد، ازدواج موقت را مقرر فرمود. البته با رعایت شرایطش که در اسلام بیان شده است.
      اما اگر در کل شرایط برای ازدواج فراهم نبود باید چه کار کرد؟! چگونه باید از ایمان و پاکدامنی خود مراقبت نمود؟!
      باید دانست اگر کسی حقیقتا و از سر اخلاص بخواهد خود را حفظ کند خداوند نیز او را یاری خواهد کرد. البته برای این کار ما دستورات عملی هم در دین داریم که در اینجا با استفاده از بعضی روایات و دستورات بزرگان دین به برخی از شیوه های کنترل شهوت اشاره می نماییم:
      – روزه گرفتن و در صورت عدم امکان آن، کم غذا خوردن بطوری که روزی بیشتر از دو وعده غذایی نخوردن.
      – نخوردن غذا های تحریک کننده مانند: پیاز، خرما، تخم مرغ،غذاهای چرب یا پروتیینی با کالری بالا و…
      – خوردن موادی که شهوت را کم می کنند، مانند: آبلیمو، کافور، سرکه(که مالیدن آن به بدن هم موثر است) و…
      – کنترل چشم و نگاه نکردن به نامحرم و ندیدن صحنه های حرام یا تحریک کننده، مانند: فیلم ، عکس و… این مورد بسیار مهم است زیرا انسان اگر ورودی های خود را یعنی چشم و گوش را کنترل کند و اجازه ندهد بدی ها و گناهان وارد وجودش شوند، آنگاه خروجی هایش یعنی اعمال ، رفتار و… هم خوب و درست می شوند. و از گناهان فرسنگ ها فاصله می گیریم. زدست دیده و دل هر دو فریاد — که هرچه دیده بیند دل کند یاد.
      – از بین نبردن و نتراشیدن موهای زائد بدن چون باعث تضعیف قوای جنسی می شود.
      – دوری کردن از خوردن غذاها و لقمه های حرام و استفاده از غذای حلال و پاک.
      – در حالت جنب نبودن و داشتن وضو و با وضو بودن که باعث ایمن و دور شدن از وسوسه شیاطین می شود.
      – ورزش کردن و تحرک بدنی برای سوزاندن کالری های انباشته شده و اضافه بدن و دوری از تنبلی و تن پروری.
      – مشغول کردن فکر و اندیشه خود به کار و فعالیت و دوری از بیکاری و آزاد گذاشتن و رها کردن فکر و اندیشه به سمت افکار و تخیلات نادرست.
      – تنها و دمر(به شکم) نخوابیدن.
      – زیاد استغفار کردن.