0

پلو شوید لوبیا

سایت پرشین لیدی

پلو شوید لوبیا

مواد لازم:
لوبیا چشم بلبلی = یک لیوان
شوید تازه= نیم کیلو ( از شوید خشک هم میتوان استفاده کرد.)
برنج= ۴ پیمانه
رب گوجه= ۵ قاشق غذاخوری
زعفران آب کرده= کمی
گوشت قیمه ای= حدود ۶۰۰ گرم
پیاز= دو عدد متوسط
نمک و فلفل=به میزان لازم
روغن=کمی
ساقه سیر تازه یا حبه سیر= چند عدد به دلخواه ( در آب خیسانده و پوست کنده و ریز یا رنده میکنیم)
ادویه مخلوط و معطر=۱ قاشق غذاخوری
طرز تهیه:
لوبیا را از یکی دو روز قبل خیس کنید و مرتب آب آنرا عوض کنید و با آب کم روی شعله ملایم بپزید تا آب آن بخوردش برود. برنج را پاک کرده و از ۲ ساعت قبل با نمک خیس کنید . شوید را پاک کرده و چند بار داخل آب خیس کرده و آب آنرا تعویض کنید و خوب بشویید و بگذارید آب آن برود و سپس خرد کنید .
گوشت گوساله بدون چربی را که مناسب قیمه باشد کوچک و به اندازه قیمه ای خرد کنید و بشویید .پیازرا پوست کنده و در روغن تفت دهید و گوشت را اضافه کرده و کمی مجددا تفت دهید تا رنگش عوض شود در همین حین کمی ادویه مخلوط و زعفران و سپس رب گوجه را اضافه کنید و با کمی آب آنرا بپزید .
گوشت قیمه زودتر میپزد . پس از پختن گوشت حالا لوبیا ی چشم بلبلی پخته شده را اضافه کنید و نمک و فلفل آن را اندازه کنید ( با چاشنی آبلیمو ). آنرا بچشید و وقتی جوشید آب آن کم شد خاموش کنید . رب آن را هم هرچه بیشتر بزنید با زعفران و شوید هماهنگی ایجاد کرده و خوش رنگتر میشود .
اب را بجوشانید و برنج را بریزید و بپزید و سپس آبکش کنید . شوید و سیر را میتوانید هم در لحظه آخر به آب جوشان برنج اضافه کنید و هم میتوانید سیر و شوید را پس از آبکش کردن برنج و هنگام کشیدن آن داخل قابلمه لایه به لایه همراه با مواد پخته شده اضافه کنید . کمی زعفران و روغن داغ همراه با کره یا روغن حیوانی هم برای کشیدن برنج لازم دارید .

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *