0

پاک کننده های طبیعی برای پوست های چرب

تصویر پیدا نشد !

پاک کننده های طبیعی برای پوست های چرب

پوست چرب به دلیل افراز بیش از حد چربی توسط پوست، به مشکلات مختلفی مانند جوش و پوسته شدن و درخشان بودن متفاوت با سایر نوع پوست‌ها دچار می‌شود. در صورتی که بخواهید از پاک کننده‌های طبیعی برای پوست چرب استفاده کنید، می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید:

  1. اسید سالیسیلیک: این اسید یکی از مؤثرترین مواد برای کنترل چربی پوست است. به دلیل خاصیت خشک کنندگی و ضد التهابی، این ماده به‌عنوان یک پاک‌کننده طبیعی برای پوست چرب بسیار مؤثر است.

  2. کاغذ روغنی: با استفاده از کاغذ روغنی، می‌توانید از افزایش چربی پوست جلوگیری کنید. برای استفاده از این روش، کاغذ روغنی را بر روی پوست چرب قرار داده و برای چند دقیقه بگذارید، سپس کاغذ را بردارید.

  3. گیاهان طبیعی: گیاهانی مانند آویشن، نعناع، چای سبز و روغن چای، به‌عنوان پاک‌کننده‌های طبیعی برای پوست چرب بسیار مؤثر هستند. می‌توانید از این گیاهان برای تهیه اسپری یا محلول پاک‌کننده برای پوست استفاده کنید.

  4. روغن‌های گیاهی: روغن‌هایی مانند روغن بادام، روغن آفتابگردان و روغن جوجوبا به‌عنوان پاک‌کننده‌های طبیعی برای پوست چرب بسیار مؤثر هستند. با انجام ماساژ بر روی پوست با این روغن‌ها، می‌توانید پوست چرب خود

وقتی پاک کننده ای را خریداری می کنید ، ممکن است پوستتان را خشک وپوسته پوسته کند.برای آنکه پوستی سالم داشته باشید ، از پاک کننده های که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت،استفاده کنید. بسیاری از زنان و مردان از پوست چربشان شاکی هستند که بی روح و گرفته است و مستعد جوش می باشد. اما در کنار اینها داشتن پوست چرب یک مزیت دارد وآن اینست که چروک های صورت افراد دارای پوست چرب ، کمتر است .

با این حال ترشح بیش از حّدغدد چربی باعث می شود پوستتان خسته و روغنی،به نظر بیاید. داشتن پوست چرب ممکن است ناشی از وراثت ،مصرف بیش ازحد روغن در بعضی غذاها ،حاملگی، یا به هم ریختن تعادل هورمونها ویا ناشی ازاثرات یائسگی باشد. همانطور که می دانید، پوست چرب ، کثیفی و آلودگی بیشتری را جذب می کند که باعث ایجاد جوش های سرسیاه ولک وآکنه می گردد.

اگر چه راه حلی برای تغییر نوع پوست وجود ندارد ، اما روشهای برای مراقبت از پوست چرب و رهایی از مشکلات آن وجود دارد. اولین کاری که باید انجام دهید،اینست که صورتتان را روزی ۲یا ۳ بار با آب گرم بشویید. از مصرف صابون های قوی بپرهیزید، چرا که پوستتان را کشیده و پوسته پوسته میکند.

از صابون های معتدل آنتی باکتریال یا پزشکی استفاده کنیدومرطوب کننده هایی را به پوستتان بمالید که فاقد چربی هستند و پوستتان را بدون براقی نشان می دهند .قبل از انجام دادن آرایش روزانه ، از کرم ضد عفونی کننده Anti_septic برای پایه آرایشیتان استفاده کنید . بعضی اوقات ، کمی پس ازآرایش کردن صورت روغنی به نظرل می رسد.

اگر کرم ضد عفونی کننده را بمالید، از این موضوع جلو گیری خواهید کرد. با وجود آنکه محصولات فروانی در بازار وجود دارند که ادعا میکنند بهترین پاک کننده پوست های چرب هستند ، اما انتخاب بهترین گزینه بسیار مشکل است. به علاوه ، خریداری تمییز کننده پوست چرب. به طور مداوم،می تواند گران تمام شود.

انواع پاک کننده های طبیعی برای پوست های چرب

در ادامه لیستی از پاک کننده های دست ساز تهیه شده است که همگی مورد علاقه من هستند و خودم آنها را امتحان کرده ام. در کنار صحیح غذا خوردن و استفاده از غذاهای سالم مانند سبزیجات میوه جات تازه ، این دستورالعمل ها را که با مواد داخل یخچال تان می توانید تهیه کنید را نیز امتحان کنید.

پاک کننده پوست چرب شماره(۱):

• انگور

• لیمو ترش

• سفیده تخم مرغ

آب انگور را در یک کاسه بگیرید. لیمویی را از وسط دو نیم کرده و آبش را به آب انگور اضافه کنید . سفیده تخم مرغ را هم بزنید و همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. مخلوط حاصل را به صورت بمالید و حدوداً۲۰ دقیقه صبر کنید . سفیده تخم مرغ باعث می شود پوستتان کمی مور مور شود. در پایان صورت را با آ ب ولرم بشویید.

پاک کننده پوست چرب شماره (۲):

• بلغور جو

• سفیده تخم مرغ

مواد لازم را در یک کاسه به خوبی هم بزنید تا خمیری غلیظ و کرم مانند ، به دست آید . خمیر را به شدت به هم بزنیدو محصول را به صورت و گردنتان بمالید . بگذارید ۲۰ دقیقه روی صورت بماند و سپس با آب ولرم بشویید. سپس صورتتان را به ملایمت خشک کنید . این خمیربه از بین بردن چربی های صورت که منجر به جوش می شوند کمک می کند.

پاک کننده پوست چرب شماره(۳):

• روغنtea trea(چای)

• نمک

در یک کاسه مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید . حاصل را روی صورت و گردنتان بمالید .وقتی دارید مخلوط را می مالید، کمی با انگشتان پوست را بسابید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید . اگر پوستتان جوش یا بریدگی دارد ، از این پاک کننده استفاده نکنید ،زیرا نمک ممکن است تاثیر نا مطلوبی ایجاد کند.

پاک کننده پوست چرب شماره (۴):

• گوجه

• لیمو ترش

گوجه رابوسیله مخلوط کن.له کنید نصف قاشق آب لیمو ترش را اضافه کرده و مخلوط کنید.خمیر شل حاصل شده را به صورت و گردنتان بمالید . بگذارید خشک شود سپس با آب گرم بشویید.

پاک کننده پوست چرب شماره (۵):

• پوست پرتقال

• شیر یا گلاب

پوست پرتقال را بکنید ودر آفتاب خشک کنید. وقتی خشک شد آنرا پودر کنید. می توانید شیریا گلاب را به پودر پوست پرتقال اضافه کنید تا خمیری حاصل شود . آنرا روی پوست صورت بمالید و بگذارید خشک شود سپس خمیر خشک شده را با آب ولرم بشویید.

پاک کننده پوست چرب شماره(۶):

• عسل

• بلغور جو

• آب لیمو ترش

همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر به دست آید . خمیر بدست آمده را به پوست صورت بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه ، با آب ولرم آنرا بشویید.

پاک کننده پوست چرب (۷):

• توت فرنگی

• عسل

حداقل ۸ عدد توت فرنگی را انتخاب کرده و با هم له کنید . سپس ۳ قاشق خورش خوری عسل به آن اضافه کنیدو به خوبی آنها را مخلوط کنید . خمیر بدست آمده را روی صورت بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید .صورتتان را با آب سرد بشویید.بفرمایید، حالا یک عالم پا ک کننده برای پوست چرب در اختیار دارید . پس دیگر صبر نکنیدو پوستتان را به یک روز سلامت مهمان کنید.

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *