0

هفته سی و سوم بارداری/سفت شدن استخوان ها

سایت پرشین لیدی

کودک شما چگونه تغییر می کند؟
در اين هفته وزن كودك شما كمي بيشتر از 1810 گرم و طول بدن او (از سر تا پاشنه پا) حدود 43.7 سانتي متر مي شود. چروكها و همچنين رنگ سرخ پوست او كمتر شده و در حالي كه اكثر استخوانهاي او در حال سخت شدن هستند جمجمه او هنوز نرم بوده و استخوانهاي جمجمه كاملا به يكديگر نچسبيده اند. اين امر به او كمك مي كند تا راحت تر از مجراي زايمان عبور كرده و به دنيا بيايد.

هفته سی و سوم بارداری-www.persianlady.ir

شما چگونه تغییر می کنید ؟

شما ممكن است درد و يا حتي كرختي در انگشتها، مچ و دستهاي خود حس كنيد. بافتهاي مچ دست شما همانند بقيه بافتهاي بدنتان ممكن است متورم شوند. در اين صورت فشار در كانال مچ (كه يك مجراي استخواني در مچ دست شماست) افزايش مي يابد. عصبهايي كه از اين مجرا عبور مي كنند تحت فشار قرار مي گيرند كه در نتيجه عوارضي همچون بي حسي، خارش، تير كشيدن، احساس سوزش، تير كشيدن و يا درد مبهم بروز مي كنند. استفاده از مچ ‌بند را امتحان كنيد يا در هنگام خواب يك بالش زير دستهاي خود قرار داده و آنها را بالاتر از سطح بدن نگاه داريد. اگر بايد در محل كار به طور دائم از دستهاي خود استفاده كنيد، مثلا تايپيست هستيد يا در خط مونتاژ يك كارخانه كار مي كنيد، هنگام استراحت دستهاي خود را در حالت كشيده قرار دهيد.
اگر به هنگام خواب در شب مشكل داريد يك بالش بين پاها و زير پشت خود قرار دهيد. اگر اين كار به شما كمك نكرد چند بالش زير سر خود قرار داده و سعي كنيد در حالت نيمه نشسته بخوابيد و حتي مي توانيد در حالتي كه كاملا روي تخت نشسته و به بالشها تكيه داده ايد بخوابيد. اگر دفعات رفتن به توالت خواب شما را به هم ريخته است، از عصر به بعد مايعات كمتري مصرف كنيد.
براي اكثر خانمها روابط جنسي در دوران حاملگي تا قبل از پاره شدن كيسه آب و فرا رسيدن زمان زايمان مشكلي ايجاد نمي كند. با اين حال توصيه مي شود كه در هفته هاي آخر آميزش با استفاده از كاندوم باشد يا اصلا انجام نشود.
فعالیت های این هفته
لباسها و وسايل خواب كودك خود را بشوييد: لباسهاي خوشگلي را كه براي كودك خود خريده ايد يا در مهماني هديه گرفته ايد به ياد مي آوريد؟ شما بايد هرچيزي را كه با پوست لطيف كودكتان تماس خواهد داشت بشوييد تا هرگونه ماده محرك كه ممكن است در تار و پود آن موجود باشد از بين برود. ملايم ترين شوينده ها كه براي اين كار مناسب هستند عبارتند از پودر هاي صابون و شوينده هاي مخصوص كودكان، شوينده هايي كه غير حساسيت زا هستند و شوينده هايي كه روي آنها نوشته شده است: مخصوص پوستهاي حساس

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *