1

برق انداختن همه ظروف

سایت پرشین لیدی

با چند نکته ساده ظروف کریستال ، چینی و سرامیک خود را براق کنید.

سرکه پاک کننده ای بی ضرر و بسیار عالیست. می توان به مایع ظرف شویی کمی سرکه اضافه کرد و همیشه ظروف را با استفاده از سرکه براق و درخشان کرد.

 

Light-Color-Dishes1

براق کردن فنجان ها

با استفاده از یک تکه پارچه آغشته به جوش شیرین می‌توان لکه‌های قهوه و چای را با اطمینان خاطر از قهوه‌خوری و فنجان، و حتی چینی‌های مرغوب، پاک کرد.

 

جلا دادن قوری و کتری

اگر قوری شما جرم گرفته است ، قوری را پر از آب کنید و ، مقداری آبلیمو در آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد . قوری شما کاملاً تمیز می شود.

 

درخشان کردن ظروف آلومینیومی

برای پاك کردن این ظروف می توانید از سرکه استفاده کنید: چند قاشق سرکه داغ داخل ظروف بریزید. ظروف شما کاملاً نو و درخشان می شود.

 

برق انداختن ظروف کریستال

ترکیبی از آب گرم، مقداری مایع ظرف‌شویی ملایم، و یک‌چهارم پیمانه سرکه‌ی سفید آماده کنید. با اسفنج ظروف را بشویید. و آنرا با پارچه‌ی بدون پرز خشک‌کنید تا از ایجاد لکه براثر خشک شدن در مقابل هوا جلوگیری کنید.

 

برّاق کردن ظروف برنجی

اگر می‌خواهید ظروف برنجی کدر را برّاق کنید، از مخلوط نمک و سرکه بهره بگیرید.

شستن بشقاب‌های چینی پس از صرف شام کاری ملا‌ل‌آور است. ظروف چینی چرب، بسیار لیز و شکننده هستند و لکّه‌های چربی در برخی از موارد پس از شست وشو همچنان باقی می‌مانند.

برای این کار، با پارچه‌ای آغشته به روغن زیتون سطح مورد نظر را مالش دهید. سپس یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک فنجان سرکه سفید حل کنید و به میزان کافی به آن آرد بیفزایید تا حالت خمیری پیدا کند. خمیر را با پارچه‌ای نرم روی سطوح بکشید. سپس وسیله را با آب بشویید و خشک کنید تا برق بیفتد.

 

براق کردن ظروف مسی

ظروف مسی را با مالیدن لیموترش برّاق کنید. برای پاک کردن قسمت‌های بسیار کثیف نصف یک لیمو ترش را در نمک فرو ببرید و روی قسمت مورد نظر بمالید.

 

تمیز کردن لک سینی و ظروف

مقداری نمک طعام را در آب ‌لیمو حل کنید و روی لک بکشید. سپس پارچه‌ای را به آرد آغشته کنید و روی ظرف بکشید تا جلا و درخشندگی خود را باز یابد.

طریقه ی درخشان کردن ظروف چینی

محفظه ی مخصوص شست وشوی ظروف در آشپزخانه را از آب تمیز پر کنید و چند قاشق غذاخوری سرکه وپودر ظرفشویی درون آن بریزید حالا ظرف‌های چرب را درون محلول خیس کنید. سرکه لکّه چربی را حل می‌کند و بشقاب‌ها شفاف و براق می‌شوند.

 

جلا دهنده ی ظروف برنجی

مقداری سرکه خالص را روی سطح ظرف بریزید. نمک را روی آن بپاشید و با پارچه مالش دهید. سپس با آب گرم بشویید و با پارچه خشک کنید تا وسیله جلا یابد.

در این زمینه، خمیر آب‌لیمو و جوش‌شیرین هم مؤثر است؛ اما آن را روی سطوح ظرف بمالید و پنج دقیقه بگذارید بماند. سپس با آب گرم بشویید و با دستمال تمیز خشک کنید تا ظرف نو و براق شود.

 

تمیزکننده ظروف و وسایل برنزی

اگر وسایلی از جنس برنز در منزل دارید و برای تمیز کردن آنها با مشکل مواجه شده‌اید، نگران نباشید. با تهیه این خمیر از این مشکل رها خواهید شد. یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک فنجان سرکه سفید بریزید و به آن آرد کافی بیفزایید تا به صورت خمیر در آید. خمیر را بر سطح مورد نظر بمالید و پانزده دقیقه تا یک ساعت آن را به حال خود رها کنید. سپس با آب گرم و تمیز آن را بشویید و خشک کنید. این فرمول برای تمیز کردن سطوح و ظروفی که از جنس کروم هستند نیز موثر است.

 

جلا دهنده وسایل مسی

پاک کردن وسایل مسی گاهی دردسر ساز است. در این زمینه، مخلوط سرکه و نمک به یاری شما می‌آید. کافی است وسیله را به همراه یک قاشق غذاخوری نمک، یک فنجان سرکه سفید و مقداری آب به مدت چند ساعت در ظرفی بجوشانید. سپس آن را با محلول صابون و آب داغ بشویید و در نهایت آب بکشید و خشک کنید.

شیوه دیگر این است که یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک فنجان سرکه سفید حل کنید و به آن آرد بیفزایید تا حالتی خمیری بیابد. خمیر را روی سطوح ظرف بمالید و پانزده دقیقه تا یک ساعت آن را کنار بگذارید سپس با آب گرم ظرف مسی را بشویید و با پارچه نرم و تمیز آن را خشک تا براق شود.

 

 

نظرات کاربران

سلام به شما کاربر محترم وبسایت پرشین لیدی، خیلی خیلی خوشحال میشیم اگر نظر خودتون رو درباره مقاله بالا برای ما بنویسید. اما لطفا از موارد زیر پرهیز کنید.

  • از کلماتی چون (عالی بود ، ممنون و ....) استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. زیور گفت:

    ظروف برنجی که سیاه شده را چگونه براق کنیم؟